چیستا یثربی اعتقاد دارد در جشنواره تئاتر فجر باید نوآوری داشت و کارهای عجیب انجام داد.

چارسو پرس: چیستا یثربی که نمایش «فقط به خاطر من» را روز یک‌شنبه پنجم بهمن در بخش تازه‌های تئاتر این دوره از جشنواره روی صحنه می‌برد، در باره داستان و موضوع این نمایش گفت: «این اثر درباره هویت از دست رفته انسان‌ها و تلاش هر فرد برای به دست آوردن هویت شخصی خود از طریق یک زندگی پویا و خلاق است؛ چراکه خلاقیت هر فرد در زندگی، او را به هویت واقعی اش می‌رساند.»

او ادامه داد: «همچنین این نمایش درباره عشق‌ها، آرزو ها و حسرت‌های مشترک میان آدم هاست. عشق‌هایی که کم‌تر درباره آن صحبت شده است. از سوی دیگر، شامل آرزوها و حسرت‌هاست. مسائلی مشترک که همه بر اساس آن، تلاش می‌کنند در یاد هم بمانند و خاطرات خوب با یکدیگر بسازند. «فقط به خاطر من»،  نمایشی روانشناسی اجتماعی است که در سبک رئال جادویی اجرا می‌شود.»

یثربی در مورد حضورش در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: «یکی از قدیمی‌ترین کارگردانان این بخش هستم. معتقدم باید جشنواره فجر نوآوری داشت و کارهای عجیب انجام داد. این اتفاقی است که در اجرای عمومی چندان امکان‌پذیر نیست. تئاتر فجر را همیشه به دلیل نوگرایی، تجربه گرایی و خاص بودن کارها دوست دارم. البته فجر موقعیت خوبی برای جوان‌تر‌هاست. خود من هم در جوانی توسط جشنواره تئاتر فجر معرفی شدم.»

این کارگردان تئاتر افزود: «به بخش تولیدات تازه تئاتر علاقمندم، چون با جنگیدن به‌دست می‌آید. شما طی دو ماه باید کاری را به صحنه ببرید که هیچ چیز آن مشخص نیست و با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوید. تئاتر رنج دارد و در این میان زحمت جشنواره فجر از همه بیشتر است.»

 چیستا یثربی در پایان سخنانش تاکید کرد: «من اهل تئاترم. تئاتر هر جا که وجود داشته باشد، فرهنگ هم با خود به همراه می‌آورد. معتقدم هر جا که حرف از تئاتر باشد، باید آستین بالا زد و رفت. اما در مقابل، مسئولین نیز وظیفه دارند که حمایت مالی از هنرمندان داشته باشند و امنیت شغلی برای‌شان ایجاد کنند. ما اهالی تئاتر خواستار بازگشت قرارداد تیپ به تئاتر هستیم.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن ماه برگزار خواهد شد.