دومین جلسه شورای صدور مجوز تولید ساترا در سال ۱۴۰۲ با حضور اعضای حقیقی و حقوقی و همچنین نمایندگان وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، در ابتدای جلسه مذکور دبیرشورای تخصصی شورای صدور مجوز تولید ساترا، با تشریح روند اجرایی شورا اعلام کرد بررسی طرح‌ها و فیلمنامه‌ها از طریق درگاه ملی صدور مجوزها توسط تهیه‌کنندگان، نویسندگان و یا مدیران رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ثبت می‌شود و پس از ارزیابی و تطبیق مدارک و مستندات، برای بررسی اعضای شورا ارسال می‌شود و پس از بررسی طرح‌ها و فیلمنامه‌ها اگر نیازی به گفت‌وگو با عوامل تولید باشد، نمایندگان شورا با تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده جلسات تخصصی را برگزار می‌کنند.

در ادامه جلسه، شش طرح سریال تلویزیونی و یک فیلمنامه ثبت شده یکی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

شورای صدور مجوز تولید و شورای صدور مجوز انتشار ساترا دو شورای راهبردی و تخصصی ساترا برای راهبری تولیدات بومی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر است و برای تسهیل‌گری صدور مجوز تولید و انتشار به صورت منظم و هفتگی در ساترا تشکیل جلسه می‌دهد. اعضای شوراهای مذکور توسط ریاست صداوسیما منصوب می‌شوند و برای هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه در روند تولید و نظارت تولیدات بومی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اواخر سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوراهای تخصصی صدور مجوز تولید و انتشار ساترا حضور خواهند یافت.

فرشاد مهدی‌پور و مهدی آذرپندار نمایندگان معرفی شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در شورای صدور مجوز تولید ساترا بودند که در دومین جلسه صدور مجوز تولید ساترا در سال ۱۴۰۲ حضور پیدا کردند.