هنرپیشه سرشناس هالیوود براین باور است که فیلم "پدرخوانده" ۱۹۷۲ سرگرم‌کننده‌تر از نسخه جدیدتر آن است.

چارسو پرس: آل پاچینو، یکی از هنرمندان حاضر در اولین نسخه فیلم "پدرخوانده" در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بیان کرد: نسخه اولیه «پدرخوانده» که در سال 1972 میلادی ساخته شد «سرگرم‌کننده‌تر» از «قسمت دوم» است.

آل پاچینو در ادامه افزود:  نسخه اولیه پدرخوانده به بهترین حالت داستان‌ را روایت می‌کند و مخاطبان دقیقا می‌توانند اصل موضوع را متوجه شوند.

این هنرپیشه معروف هالیوود درباره علت عدم قبول حضور در پروژه "جنگ ستارگان" گفت: حضور در این پروژه برای من پیشنهاد خوبی بود اما من اکنون در حال نوشتن یک کتاب هستم و از آنجا که نیمی از کار را انجام داده‌ام علاقه‌ای نداشتم که حال و هوای متفاوتی را تجربه کنم چون برای حضور در جنگ ستارگان باید زمان زیادی اختصاص می‌دادم.

وی همچنین تاکید کرد: از سال گذشته که این کتاب را شروع کردم جنگ ستارگان تنها پیشنهاد من نبود و به نوعی با درنظر گرفتن اولویت کارهایم نیمی از پیشنهادی مختلف را رد کردم و تلاش می‌کنم به بهترین شکل ممکن کتاب مورد نظرم را تمام کنم و بعد از آن دوباره در نقش‌های احتمالی مورد نظرم بازی می‌کنم.

وی درباره موضوع کتابی که درحال نوشتن آن است نیز گفت: بعد از مدتی به آن سن می‌رسی که باید شروع به کاری کنی و از خودت یادگاری مناسبی به جای بگذاری و من اکنون در همین شرایط هستم و می‌خواهم از آنچه تا امروز تجربه کردم بنویسم.

آل‌پاچینو درباره خاطراتش از پروژه پدر خوانده نیز تصریح کرد: وقتی به آن دوره کاری خودم که جوان بودم فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که شاید تا به امروز پروژه‌ای با این همه انرژی و توانمندی را تجربه نکرده‌ام، در آن دوره سنی واقعا نمی‌دانستم چه در پیش دارم و به هیچ عنوان آماده‌ چنین تجربه‌ای نبودم، همه دیدیم که چطور این فیلم توانست نظرها را به خود جلب کند و در میان منتقدان جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دهد.

به گفته آل پاچینو پروژه قدیمی پدرخوانده به هیچ عنوان قابل مقایسه با پروژه جدید یا همان پدرخوانده 2 نیست به این دلیل که روایتگری بخش نخست آنقدر کامل بوده که شاید اصلا نیازی به ساخت بخش دوم نبود واقعا می‌گویم آن پروژه منحصر بفرد بود. .

این برنده جایزه اسکار درباره حسش از پدرخوانده یک گفت: اخیرا دوباره این فیلم را دیدم واقعا در تمامی لحظات فیلم هرگز داستان را رها نکردم و به عنوان یک مخاطب به دلیل اینکه داستان‌های متفاوتی در طول فیلم مطرح می‌شد مخاطب واقعا جذب صحنه‌ها ، داستان و شرایط می‌شد درحالی که واقعیت امر اینجاست که در پدرخوانده دو داستان خطی شاید خسته کننده باشد و در میانه راه مخاطبان داستان را رها کنند.

وی درباره عدم حضورش در پروژه جنگ ستارگان افزود: قبلا اشاره کردم که درحال نوشتن کتاب هستم ، اما واقعیت امر اینجاست که سرصحنه فیلمبرداری سریالی بودم و گروه تولید جنگ ستارگان هم آنجا بودند درحال صحبتی روزانه با دوستانم بودم که ناگهان فیلمنامه جنگ ستارگان را به من دادند.

آل‌پاچینو همچنین تاکید کرد: در ابتدای امر فکر کردم باید در این زمینه نظر بدهم اما وقتی دستمزد کلانی به من پیشنهاد دادند کمی تعجب کردم و در پاسخ به پیشنهاد شرکت در این پروژه گفتم من هیچ ارتباطی با این فیلم برقرار نمی‌کنم این کار مناسب من نیست. به واقع منظور آنها را درک نکردم البته فراموش نکنید که من به هریسون فورد نقشی در دنیای سینما دادم که هرگز از من تشکر نکرد.

آل پاچینو معتقد است که اکنون 50 فیلم در کارنامه کاری خود دارد و در آینده 4 پروژه دیگر هم دارم که شاید نیازی به فکر کردن به پروژه جدید نداشته باشم، البته اجازه بدهید که بگویم من درباره بازنشستگی صحبت نمی‌کنم چون من فکر می‌کنم از 25 سالگی بازنشسته شدم ولی همانطور که گفتم زندگی به من راهی نشان داده که دیگر نمی‌خواهم کار کنم.