فیلم‌های کوتاه «شبی سیصد»، «برفک»، «عزیز» و «بازخواهم گشت» در پنجمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور سعید هاشم‌زاده اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.

چارسو پرس: پنجمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روز دوشنبه 4 اردی‌بهشت‌ماه 1402 با نمایش 4 فیلم کوتاه داستانی، در پردیس سینمایی بهمن به کار خود ادامه می‌دهد.

در پنجمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «شبی سیصد» به‌ کارگردانی محسن نجفی‌مهری، «برفک» به‌کارگردانی پگاه انصاری، «عزیز» به‌ کارگردانی مهدی برزُکی و «بازخواهم گشت» به‌کارگردانی رجیووانی بوفالینی به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد سعید هاشم‌زاده، نویسنده، کارگردان و منتقد سینما به‌ عنوان کارشناس جلسه دوم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار می‌دهد.

«شبی سیصد» به‌ نویسندگی و کارگردانی محسن نجفی‌مهری، بر اساس طرحی از علیرضا اسدنژاد و به تهیه‌کنندگی امیر مهرنیا ساخته شده است. مجید پتکی، سامیار دلجو، حامد مهراندیش، مهدی کمیلی، پرند بیگی، امیرعلی عظیمی و سید پارسا سیدالنگی، نقش‌آفرینان این فیلم کوتاه هستند.

فیلم‌نامه «برفک» را امیر محمد عبدی به‌نگارش درآورده و پگاه انصاری آن را کارگردانی کرده است. تهیه‌کنندگی این فیلم  را حسین فرضی‌زاد  برعهده داشته است و فاطمه مرتاضی ایفاگر نقش اصلی در این فیلم است.

«عزیز» به‌ نویسندگی و کارگردانی مهدی برزُکی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کاشان و مهدی برزُکی ساخته شده است.

«بازخواهم گشت» فیلم کوتاهی محصول ایتالیا و به‌نویسندگی جیووانی بوفالینی، آنتونیو پالمبو و جیانی کاراتلی است که جیووانی بوفالینی آن‌را کارگردانی کرده است.

پنجمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه‌ 4 اردی‌بهشت‌ماه 1402 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.