تنها چند روز مانده به اجرای نمایش wow در سی وسومین جشنواره تئاتر فجر، بازیگر این نمایش تغییر کرد

چارسو پرس: درحالی که کم تر از یک هفته به اجرای نمایش و.و در سی و سومین جشنواره بین المللی فجر مانده است نارنین بابایی به جمع بازیگران این نمایش پیوست.

نازنین بابایی تمرینات خود را با گروه نمایشی و.و و درکنار بازیگران این نمایش بهرام افشاری، آزاده صمدی/نازنین بابایی، بهاره کیان افشار، علی رضا مهران آغاز کرد.

تینو صالحی نویسنده، طراح و کارگردان گفت: نمایش «وُو» (wow)  حال و هوای بومی دارد اما نه به شیوه ای که نمایش ویژگی های آثار آیینی سنتی را داشته باشد. این اثر نمایشی در ارتباط با زبان و ارتباطی است که افراد با وجود تفاوت زبان با هم برقرار می کنند.

وی ادامه داد: این نمایش درباره زن کرد زبانی است که در خارج از کشور زندگی می کند و به دلیل اینکه شناختی نسبت به زبان آن کشور ندارد با مشکلاتی برای ارتباط برقرار کردن روبرو می شود. اما در این نمایش از کشور خاصی نام برده نمی شود. در حقیقت مشکل زبان و عدم برقراری ارتباط می تواند در هر کشوری رخ دهد.

این کارگردان تئاتر درباره فضاسازی نمایش و فرم اجرایی اثر توضیح داد: فضای این نمایش کاملا غیرواقعی است و در آن کلاژی از سبک های مختلف به نمایش گذاشته می شود. از لحاظ فرمی مخاطب رگه هایی از سوررئال، اکسپرسیونیزم و حتی تئاتر فیزیکال را شاهد خواهد بود چون درهم آمیزی سبک های مختلف به شیوه کلاژ گونه از ویژگی های دنیای پست مدرن است اما تنها تفاوت این نمایش بر خلاف تصویری که از پست مدرن در ایران وجود دارد این است که مخاطب کار را می فهمد و از داستان و روابط شخصیت ها سر در می آورد.

وی درباره نام نمایش نیز توضیح داد: «وُو»(wow) مخفف world of woman به معنی دنیای زنان ها است. چون خودم کرد و فردی دو زبانه هستم همیشه به این امر واقف بودم که چنین افرادی برای بیان جمله ای به زبان دیگر آن را دوبار بیان می کنند یکبار این جمله در ذهن این افراد به زبان مادری مرور می شود و بعد از آن جمله را به زبان بیگانه بیان می کنند. احساسم این بود که چنین کایر در گذشت زمان آسیب هایی را به روح و ذهن این افراد وارد می کند.

او در پایان صحبت هایش درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی با ساختار متفاوتی به صحنه می رود به این ترتیب که جایگاه تماشاگران و بازیگران در کار نسبت به عرفی که وجود دارد متفاوت خواهد بود. آزاده صمدی، نازنین بابایی، علیرضا مهران، بهاره کیان افشار، بهرام افشاری، راحله بدیعی، محمدرضا سجادیان، مهدی شجاعی، مارال عظیمی، بهاره زندی برخی از بازیگران این اثر نمایشی هستند. بهار ایلچی آهنگساز و الهام شعبانی نیز طراحی لباس کار را بر عهده دارند

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور  تا 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.