علیرضا داوری معتقد است نقش پژوهش در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کم‌رنگ شده است و باید بیشتر به آن پرداخت.

چارسو پرس: علیرضا داوری با نمایش «غزل پری دریایی» به عنوان اثر برگزیده مناطق از بندرعباس در این دوره از جشنواره حضور دارد. این کارگردان تئاتر با بیان این‌که فعالیت اصلی گروه نمایش آیینه بندرعباس در مورد اساطیر است، اظهار کرد: «این نمایش بر اساس اسطوره «مل مداس» شکل گرفته است. اسطوره‌ای که با 21 اسطوره دیگر جهان مشابهت دارد. هدف ما علاوه بر معرفی و شناخت نسبت به این اسطوره، ثبت آن نیز هست.»

او در تعریف اسطوره «مل مداس» بیان کرد: «این اسطوره در مورد پری دریایی است؛ زنی زیبا که آواز سحرانگیزی دارد و با آواز خوش، ملوانان و ناخدایان را به سمت خود جذب می‌کند. زمانی‌که مردان فریفته او می شوند، با پاهای اره مانندش آنان را از بین می‌برد.»

این کارگردان تئاتر بندرعباس با بیان اهمیت بخش مناطق جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: «حذف برگزیدگان مناطق از بخش مسابقه اشتباه بود، چراکه انگیزه را در میان هنرمندان استان‌ها از میان برده بود. خوشبختانه این مشکل در این دوره حل شده است و آثار شهرستانی به مسابقه بازگشته‌اند.»

علیرضا داوری ادامه داد: «از سوی دیگر، کم‌رنگ شدن نقش پژوهش یکی از کاستی‌های جشنواره امسال است. در گذشته، جشنواره تئاتر فجر نگاه ویژه‌ای به پژوهش داشت و باید این روند تقویت شود.»

مجید جمشیدی، فریده گرمساری، سیما دهقان، ساجده حاجی زاده، کوروش سلمانی، فریده سلمانی و عبدالرضا بلوچ‌نژاد بازیگران این نمایش‌اند. نمایش «غزل پری دریایی» نوشته و کار علیرضا داوری، دوشنبه ششم بهمن‌ماه ساعت‌های 17:30 و 19 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.