علیرضا کوشک جلالی، وظیفه کارگاه‌های آموزشی را برانگیختن کنجکاوی هنرجویان و دادن سرنخ به آنها دانست.

چارسو پرس: علیرضا کوشک جلالی که از پنجم تا نهم بهمن، کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق را در کارگاه دکور بنیاد رودکی برگزار می‌کند، گفت: «در این کارگاه، پایه کار روی تمرینات عملی است، اما به مسائل نظری نیز پرداخته می‌شود. شیوه‌های نوین رسیدن به نقش و رابطه کارگردان و بازیگر در فرآیند رسیدن به نقش، موضوع محوری این کارگاه است.»

او در ادامه توضیح داد: «در کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق، به این پرسش‌ها، پاسخ نظری و عملی داده می‌شود؛ این که بازیگر باید چه توانایی‌هایی داشته باشد؟ با چه نوع تمرینات تئوریک و عملی می‌توان به این توانایی‌ها دست یافت؟ کارگردان کیست؟ چه توانایی‌هایی باید داشته باشد؟ با چه نوع تمرینات تئوریک و عملی می‌توان به این توانایی‌ها دست یافت؟ کارگردان با چه شیوه‌هایی می‌تواند بازیگر را هدایت کند؟»

کوشک جلالی در تعریف کارگردان و بازیگر خلاق گفت: «بازیگر و کارگردان خلاق کسی است که در فرآیند رسیدن به یک هدف، یک ایده، یک نقش، یک اجرا و...  بدون دستور صادر کردن و اجبار، با فراگیری شیوه‌های نوین بازیگری و کارگردانی، به هدفش می‌رسد.»


این کارگردان درباره تاثیرگذاری و مفید بودن کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: «ما قرار است 30 ساعت در کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق کار کنیم؛ در واقع چیزی فراتر از زمانی که هنرجویان در یک ترم در دانشگاه به کلاس می‌روند. در ضمن وظیفه کارگاه، بر انگیختن کنجکاوی هنرجویان و مطرح کردن شیوه‌های جدید است؛ این هنرجویان هستند که باید سرنخ را بگیرند و خود را با شیوه‌های مطرح شده آموزش دهند.»

کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق با حضور علیرضا کوشک جلالی از پنجم تا نهم بهمن در کارگاه دکور بنیاد رودکی برگزار می‌شود