علی‌نقی رزاقی، کارگردان نمایش «بوی خوش سیمرغ» با بیان این که جشنواره تئاتر فجر تا‌کنون نظم خوبی داشته است، ابراز امیدواری کرد گروه‌های شرکت کننده با خاطره‌ای خوش این رویداد هنری را به پایان برسانند.

چارسو پرس: نمایش «بوی خوش سیمرغ» از شیراز که در بخش مرور تئاتر ایران حضور دارد، سه شنبه هفتم بهمن، ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. علی‌نقی رزاقی، کارگردان «بوی خوش سیمرغ» در باره این نمایش گفت: «داستان نمایش بر اساس «منطق‌الطیر» عطار است. هر جا هد‌هد با مشکلی از سوی پرندگان رو به رو  می‌شود، یک حکایت برای آنها تعریف می‌کند و آن‌ها را در راهی که دارند، استوار‌تر می‌سازد. چون درک مکتب عرفانی عطار دشوار بود، این نمایش، داستان را به زبان ساده تعریف می‌کند.»   

او ادامه داد: «این نمایش اغلب با حرکات موزون توام است و هر جا احساس کرده‌ایم به درک تماشاچی کمک می‌کند، از شیوه سمبلیک بهره برده‌ایم. موسیقی نیز ایرانی است و زنده اجرا می‌شود. دوستانی که موسیقی را اجرا می‌کنند در یک کار دیگر  جایزه گرفته‌اند و از بچه‌های باذوق شیراز هستند.»

این کارگردان با اشاره به این‌که روی آثار سعدی، حافظ و نظامی هم تحقیق و نمایش تولید کرده است، افزود: «نمایش «بوی خوش سیمرغ» در شیراز، شش شب با استقبال خوب تماشاگران، اجرای عمومی شد. این کار چهاردهم من است و البته دوست دارم تماشاگران بیشتری آن را ببینند. برای همین دنبال آن هستیم در تهران و دیگر کشورها هم اجرا برویم.»

رزاقی درباره اجرای نمایش «بوی خوش سیمرغ» در جشنواره تئاتر فجر گفت: «حضور در بخش مرور جشنواره، این حسن را دارد که ما طیف بیشتری از تماشاگران را خواهیم داشت که با مکاتب فرهنگی و عرفانی خودمان آشنا بشوند. هرچند به نظرم تعداد اجراهای این نمایش کم است و بهتر بود در مناطق مختلف تهران روی صحنه می‌رفتیم تا مردم بیشتری کار را ببینند.»

این کارگردان و نویسنده در پایان گفت: «به نظرم تا الان جشنواره از نظم خوبی برخوردار بوده است. امیدوارم تا آخر، همه چیز منظم باشد و خاطره خوبی از جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر به یادگار بماند.»

بوی «خوش سیمرغ» که سه شنبه هفتم بهمن، ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود، کاری از گروه تئاتر آزاد شیراز است. در این نمایش، سیاوش صفری‌نژاد، نیلوفر آریا، زیبا مهر‌علیزاده، بابک زرنویس‌زاده، مهدی روحانی، سعید صداقت، علیرضا قاسمی، نوید صمدی، حمیرا سپاسیان، سعید طهمورثی، گالیا حیدریان، مریم چمیده ، پریا فخرپور، آتوسا رزمجویی، الهام مغربی، رایدن سبکتکین، صدف حق شناس، مرتضی حسینی و فاطمه شعاعی ایفای نقش می‌کنند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن‌ برگزار خواهد شد.