نمایش «خانم ها، آقایان ما با سرعت زیاد در حرکت هستیم» به کارگردانی ابوالقاسم یزدانی از بجنورد هفت بهمن ماه در قالب جشنواره تئاتر فجر به صحنه می رود.

چارسو پرس: ابوالقاسم یزدانی کارگردان این اثر نمایشی گفت: قرار است نمایش «خانم ها، آقایان ما با سرعت زیاد در حرکت هستیم» سه‌شنبه هفت بهمن ماه در بخش نسل نو و مسابقه تازه های تئاتر ایران حضور خواهد داشت.

وی درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش درباره 4 نفر سرنشین یک اتومبیل در حال حرکت است که به وسیله موبایل هایی که در دست دارند اطلاعاتی درباره دیگر مسافران به آنها داده می شود که این افراد را نسبت به هم دچار شک و تردید می کند. این نمایش بازیگرمحور نیست و حول قصه و ایده اصلی شرایط موجود در داستان ترسیم می شود.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: این نمایش اثری تلفیقی است که با ترکیب فیلم و اجرا به مخاطب عرضه می شود. به این معنی که صحنه های حرکت ماشین و در برخی موارد حضور مسافران در اتومبیل توسط فیلمی که قبلا ضبط شده به نمایش گذاشته می شود. در نمایش «خانم ها، آقایان...» به نفوذ تکنولوژی و تاثیر رسانه بر زندگی آدم ها پرداخته می شود. تلاش داشتم در این نمایش حد فاصله فضای عینی و ذهنی یا همان سوژه و ابژه را به درستی منتقل کنم. معتقدم که این نمایش حرفی برای گفتن دارد و امیدوارم در این دوره از جشنواره با این اجرا دید مخاطبان نسبت به آثار شهرستانی تغییر کند.

یزدانی همچنین بیان کرد: امیدوارم دید مخاطبان و مسئولان تهرانی نسبت به آثار شهرستانی تغییر کند و سطح آگاهی شان از دانش و تجربه ما باید برود و متوجه شوند که در شرایطی مثل جشنواره تئاتر فجر کسی بر دیگری غالب نیست. آزاده حیدرزاده، جواد روحانی، سامان سالاری و محمدرضا اویسی چهار بازیگر این نمایش هستند.

این کارگردان که از بجنورد در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد در پایان عنوان کرد: از طرف دبیرخانه جشنواره به گروه های شهرستانی گفته اند که از کمک هزینه ای که به آنها پرداخت شده هزینه بلیت سفرشان را پرداخت کنند. مبلغ 3.5 میلیون تومان در قسط اول به ما پرداخت شده که البته امیدوارم قسط دوم را هم تا پایان جشنواره به ما بپردازند تا حداقل هزینه نمایش تامین شود.

نمایش «خانم ها، آقایان ما با سرعت زیاد در حرکت هستیم» سه شنبه هفتم بهمن ماه در دو نوبت 17 و 19:30 در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی به صحنه می رود.