مسعود فروتن در گفت و گو با سایت خبری تئاتر: استقبال از رادیو تئاتر خوب بود. خوشحالم که موفق شدم نمایش "خانه واده" را ببینم.

چارسو پرس: مسعود فروتن یکی از میهمانان اجرای آخر نمایش «خانه واده» بود. این نمایش با حضور هنرمندان زیادی به روی صحنه رفت تا جایی که خبرنگاران، میهمانان دارای کارت وی‌آی‌پی و بلیط میهمان، همه تا سه ردیف داخل صحنه نشستند.

مسعود فروتن بعد از پایان اجرا درباره این نمایش گفت: «خیلی اجرای جذاب و دلنشین و تر و تازه‌ای بود و من را به یاد فیلم آدرز انداخت؛ خانواده‌ای که خانواده هستند که نیستند همدیگر را می‌بینند و نمی‌بینند. موضوع نمایش می‌تواند به واقعیت زندگی ما نزدیک باشد. این که گاهی همدیگر را نمی‌بینیم».

این داور بخش رادیو تئاتر در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه داد: «گاهی فکر می‌کنیم اگر فلان کار را انجام بدهیم، خانواده مضمحل می‌شود. جذابیت نمایش "خانه واده" در نوجویی، نوگرایی و اجرای نویش بود. به هر حال به خاطر محدودیت‌ها، پسرها جای دخترها بازی می‌کردند و این باعث می شد که بتوانند حرکت را در کار داشته باشند».

او با تحسین انرژی زیاد بازیگرها گفت: «بچه‌ها خیلی انرژی داشتند که توانستند یک ساعت تمام روی صحنه این همه حرکتات موزون و حساب شده داشته باشند. زن‌پوش‌ها هم انرژی دو برابر گذاشته بودند چون مجبور بودند روی صدایشان هم کار کنند. کاری بود که خیلی خوب شد دیدم. چون در اجرای عموم نتوانسته بودم ببینمش. به خودم می‌بالم که جوان‌های تئاتر خیلی خوب چراغ‌های تئاتر را روشن می‌کنند».

فروتن درباره جشنواره امسال هم گفت: «من دیروز یک کار از ارمنستان دیدم ولی کار دیگری ندیدم. چون ما داریم اجرای تئاتر رادیو را داوری می‌کنیم و خیلی وقت دیدن اجراهای صحنه‌ای را نداریم».

فروتن درباره بخش رادیو تئاتر هم توضیح داد: «رادیو تئاتر تازه و برای خود من جذاب است به هر حال مشکلاتی هم هست که امیدوارم برطرف شوند. استقبال هم خوب بود و خیلی جالب است که سالن همیشه پر است».