مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان میزبان جلسات نقد و آثاری خواهد بود که مرگ محتوای اصلی آنان است.

پایگاه خبری تئاتر: مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان، در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، میزبان 6 نمایش است که از این میان، 3 نمایش «مردگان مشغول کارند»، «پشت بوم» و «ایستگاه صفر» حول موضوع مرگ شکل گرفته‌اند. 

 

«نمایش مردگان مشغول کارند» که تازه ترین نمایش گروه نان و عروسک است به کارگردانی و نویسندگی
امید نیاز، با یک هفته تمدید مهلت، نزدیک به یک ماه در مجتمع فرشچیان اجرا شد.

«مردگان مشغول کارند» به استناد مصاحبه‌های کارگردان اثری با درونمایه گروتسک بود که با دکورهای تجربه نشده در اصفهان، گریم های متفاوت و نورپردازی شاخص توانست دنیای مردگان را به شیوه‌ای رئالیستی روی صحنه باز سازی کند.

این نمایش فردا یک شنبه راس ساعت  18:30 در سالن اصلی به اجرا درخواهد آمد. « پشت بوم» به نویسندگی و کارگردانی وحید کیارسی نیز در روز دوم جشنواره سهم مجتمع فرشچیان خواهد بود تا نمایشی که حسین عبدالهی کارگردانی کرده در معرض دید عموم قراربگیرد.

 

«پشت بوم» درواقع رویکردی مرگ اندیش دارد و به با این تفکر و تلقی نمایشگر روزها و ساعات آخر انسانهایی است که منتظر مرگ خود هستند اما ....

این نمایش روز دو شنبه راس ساعت  30 / 18 در سالن اصلی به اجرا درخواهد آمد. نمایش « ایستگاه صفر» سومین و آخرین اثری خواهد بود که در این مرکز اجرا می شود. « ایستگاه صفر نیز پیش از این در مجتمع فرشچیان 14 روز فرصت اجرا داشت که بنا به اظهارات پیمان کریمی نویسنده و کارگردان اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. سادگی دکور، روان بودن روایت و بازی های دینامیک از شاخص‌های این اثر است.
 

«ایستگاه صفر» نیز به دنیای بعد از مرگ می پردازد و درباره آدمهایی که دنیا را به هر قیمت طلب می کنند اما... این نمایش روز سه شنبه راس ساعت  30 / 18 در سالن اصلی به اجرا درخواهد آمد.