ساختمان تئاتر شهر، نماد تئاتر کشور، 7 بهمن ماه 42 ساله شد، سالروز ساخت این بنا مصادف شد با ادامه برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر.

چارسو پرس: سال 1346 کلنگ ساخت بنای تئاتر شهر به مهندسی علی سردار افخمی زده شد و 5 سال طول کشید تا آربی اونسیان نمایش «باغ آلبالو» با بازی داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار و پرویز پورحسینی کارگردانی کند و تئاتر شهر به  عنوان مدرن ترین سالن تئاتر تهران افتتاح شود. ،پس از سال ها تئاتر شهر تبدیل به نماد تئاتر ایران شد.

تئاتر شهری که در همه این سالها پستی بلندی های زیاد و البته مدیران متعدد را به خود دیده، مدیرانی که هر کدام به سلیقه ای گوشه ای از این عمارت باشکوه تئاتر ایران را کندند و تئاتر شهر را کوچکتر کردند.
از یادمان نخواهد رفت زمانی تئاتر شهر سالن های نمایشی زیادی داشت که به بهانه نداشتن استاندارد غیر فعال شدند
دردوره 42 ساله تئاتر شهر مدیران زیادی مدیریت این بنا را برعهده داشتند، دکتر علی رفیعی، خانم مهدوی، محمدرضا آل محمد، عبدالله انوار، مهندس حجت، قدیمی، مجید جعفری، حسین پاکدل، مجید شریف‌خدایی، شهریار رشیدعلی‌پور، مهرداد رایانی مخصوص، حسین راضی، حسین پارسایی، محمد حیدری، سیدصادق موسوی، اتابک نادری و مدیر فعلی پریسا مقتدی.


هر چه بود و هست در حال حاضر مجموعه تئاتر شهر کماکان به کار خود ادامه می دهد و بخش عمده ای از تئاتر، شهر و جشنواره ها را یک تنه به دوش می کشد،گرچه باسازی غیر فنی مجموعه باعث شد امسال و در جشنواره سی وسوم تئاتر فجر نتوان از همه امکانات این مجموعه استفاده کرد و هنوز باسازی آن ادامه دارد، اما تئاتر شهر قلب تئاتر ایران است و همگی دوستش می داریم، تولدت مبارک عمارت خاطره ها.