نمایشهای اجرا شده در همه سالن ها با افت و خیز میزان مخاطب و رضایتمندی نسبی تماشاگران همراه بود و تعاریف مختلفی از کیفیت اجراها به دست رسید، این رویداد در روزهای پایانی هنوز هدف انتقادات مختلف است اما در هشتمین روز از این فستیوال بین المللی که مصادف بود با چهل و دومین سالگرد تولد تئاتر شهر، کمی متفاوت برگزار شد.

چارسو پرس: در اطراف تئاتر شهر نمایشهای خیابانی و اجرای رقص های محلی، رهگذران زیادی را کنار گود خود نگه داشت و در تالار چهارسو دو سانس اجرای نمایش پپرونی با سالنی مملو از تماشاگر مصادف شد.

این نمایش نوشته سپیده خمسه نژاد به کارگردانی مسعود طیبی کارگردان جوان در بخش نسل نو روی صحنه رفت که در آن می توان به بازی ساده و روان مسعودمیرطاهری و بهروز کاظمی اشاره کرد و در مجموع کارنامه این نمایش را در جذب مخاطب قابل قبول دانست .

اما در سالن اصلی تئاتر شهر حال و هوای دیگری داشت. علاقه مندان زیادی به بهانه اجرای نمایش " عزیز شنگالی" به کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی که در این دوره با دو سِمَت بازیبین آثار و نیز کارگردان میهمان با جشنواره همکاری میکند، دور تئاتر شهر گرد آمده بودند ، هر چند تعدادشان در قیاس با گذشته های این رویداد فرهنگی، ریزش چشمگیری داشت اما به همین تعداد هم یادآور دوره رونق تئاتر و علی الخصوص اقبال به جشنواره فجر بود .

این نمایش با دو اجرا در سالن اصلی پذیرای تماشاگران خود بود . قبل از شروع اجرا دکتر صادقی از داخل اتاق فرمان از بلندگوهای سالن ضمن خوش آمد گوئی به حاضران ، نمایش خود را که مرتبط با فتنه داعش و مقاومت مردم کوبانی است به دلیران و شیرزنان کوبانی تقدیم کرد و پیروزی آنان را تبریک گفت. سپس انتقاداتی را از مجموعه تئاتر شهر صریحاً مطرح نمود . کارگردان مکبث از نبود امکانات سخت افزاری مناسب در این مجموعه که مرکزیت تئاتر کشور را دارد گلایه نموده و فقدان امکانات فنی لازم را علت نقصان نمایش خود دانست و افزود: به دلیل نداشتن امکانت فنی مناسب چند صحنه از نمایشم را از دست دادم و در آخرین لحظات ناچار به حذف چند صحنه و میزانسن های مختلف شدم . بیست اسلاید که در خلال نمایش باید در عقب صحنه نمایش داده میشد و امکانی که بازیگر نقش عروس به صورت معلق از بالا به پائین بیاید که اینها را از دست دادیم.