مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» با محوریت تبلیغ و ترویج روضه‌داری‌های سنتی ایران، مدتی است که در مناسبت‌ها از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این مستند در روزهای گذشته با تمرکز بر اهمیت الگوسازی توسط چهره‌ها، تصاویر و خاطراتی از حضور بازیگران از جمله ناصر ملک‌مطیعی در هیئات‌ مذهبی را روی آنتن برد.

چارسو پرس: مستند «خانه‌های نورانی» اینگونه تعریف می‌شود: جستجویی برای یافتن روح معنوی حاکم بر مکان‌هایی که در آن‌ها روضه‌خوانی اهل بیت (ع) با قدمت و سابقه طولانی برگزار می‌شود.

تاکید مستند بر وجوه عاشقانه و معنوی اماکن است نه صرفا تاریخچه بناها. در این منازل معمولا پیرغلامانی نورانی و باصفا مشغول به خدمت هستند و گفت‌وگو با این شخصیت‌ها همراه با ذکر خاطرات و استفاده از تصاویر آرشیوی است.

در بخشی از مستند که ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) روی آنتن رفت، به یکی از پیرغلامان سرشناس پایتخت (محمد محمودی) و خاطرات او پرداخته شد. همچنین گفت‌وگو با محمدرضا طالقانی و علی پروین از قدیمی‌های ورزش‌های کشتی و فوتبال از بخش‌های جذاب این مستند بود. در بخش‌هایی از «خانه‌های نورانی»، تصاویری از حضور محمدرضا گلزار ـ بازیگر ـ در این هیات به نمایش درآمد و خاطراتی از حضور جمشید مشایخی ـ بازیگر فقید کشورمان ـ روایت شد. ضمن اینکه ویدئویی از حضور ناصر ملک‌مطیعی و تصاویری از او پخش شد. در این مستند در توضیحاتی از سوی طالقانی و محمودی بر وجه پهلوانی و ورزشکاری شخصیت ناصر ملک‌مطیعی تاکید شد؛ اینکه در واقعیت هیچگاه نمازش ترک نمی‌شد، بسیار یتیم‌نواز و دوستدار امام حسین (ع) بود و بیش از هر بازیگر دیگری در آن زمان، مقابل دوربین نماز خواند و الگوسازی کرد.

بر اساس این گزارش، مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی ساخته شده است.