حسن سبحانی تاکید کرد آئین موسیقیایی در اجرای نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟» نقش بسیاز پر رنگی دارد.

 چارسو پرس: حسن سبحانی که با نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟» از میناب در بخش مرور تئاتر ایران حضور دارد، با اشاره به این‌که این اثر با موضوع دفاع مقدس است، گفت: «این متن از ویژگی خاصی برخوردار است و آن بهر‌ه‌گیری از آئین‌های بومی در اجراست. در واقع از خرده فرهنگ‌های جنوب استفاده کردیم، به‌خصوص آئین نقل موسیقیایی، نقش بسیار پررنگی در این کار دارد.»

او ادامه داد: «نقل موسیقیایی در جنوب ایران و منطقه بشاگرد با ساز میروکی یا همان چنگ در شب نشینی‌ها اجرا می‌شود و همراه با آن، شاهنامه و قصه‌های بومی منطقه روایت می‌شود.»

سبحانی با اشاره به وضعیت تئاتر در منطقه میناب بیان کرد: «در شهر میناب سینما نیست و بیشتر افراد به تئاتر می‌روند و در این حوزه فعالیت می‌کنند. در این شهر تنها یک سالن چندمنظوره وجود دارد که در اختیار تمام اداره‌ها و برنامه‌های اجرایی آنان نیز هست و مشکلات بسیاری را برای‌مان به وجود می‌آورد.»

او افزود: «جشنواره تئاتر فجر محل مناسبی برای معرفی و تبادل تجربیات به‌خصوص گروه‌های شهرستانی است.»

نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی حسن سبحانی، شنبه یازدهم بهمن ماه ساعت‌های 17 و 19 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود. حسن ذاکری، حسین اصیلی، فرشاد اسلامی، سکینه باشنده، محمد رودباری، عبدالرضا سهرابی، مهرداد ذاکری، اسماعیل مرادی، زهرا رودابه و علی اسدی بازیگران این نمایش‌اند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح پور تا 12 ‌بهمن‌ماه برگزار می‌شود.