در دهمین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر علاقه مندان به تئاتر در هوایی بارانی به تماشای تئاتر نشستند.

چارسو پرس: سی وسومین جشنواره بین المللی تئاتر فحر به سرانجام خود نزدیک می شود و پس از گذر از فراز و نشیب های فراوان به زودی بار خود را بر زمین می گذارد و آنچه از آن باقی می ماند، عکسها و نقدها و نوشته هاست و خاطره نمایشهای شاخص، شایستگی ها و حواشی آن.

بعد از بازدید وزیر ارشاد از مجموعه تئاتر شهر و پرهیز دادن هنرمندان تئاتر از نا امیدی، این دوره جشنواره نقطه عطفی برای سال پیش روی تئاتر ایران و وقوع گمانه زنی های زیادی به شمار می آید. کارنامه دست اندرکاران و گردانندگان فعلی صحنه ها هر چه باشد، با تمام کاستی هایش، زنگ تجربه ایست که از صدا نمی افتد و مادام پژواک می کند و جشنواره کار خود را تا پایان پی میگیرد

 در دهمین روز از جشنواره سی وسوم فجر سالن های تئاتر، میزبان مخاطبان زیادی بود، اما در مجموعه تئاترشهر و تالار چهارسو، شلوغ ترین روز خود را پشت سر گذاشت.

نمایش «خرمگس» به نویسندگی و کارگزدانی علی عابدی، که پیش تر اجراهای عمومی خود را در همین مجموعه پشت سر گذاشته بود، در دو سانس اجرا، سابقه پر اقبال ترین نمایش این دوره جشنواره را در این تالار رقم زد. گروه عابدی با اجرایی گرم، تماشاگران را به وجد آورد و نکته قابل توحه استقبال و تشویق چشمگیر مخاطبان و بخصوص میهمانان خارجی بود.

«خرمگس» که از نمایشنامه ای خوب برخوردار است و کارگردانی، طراحی ها و ایفای نقش هنرمندانه بازیگران نمایش، این اثر را به رقیبی جدی برای حاضران مسابقه و بین الملل بدل ساخت که بعد از دو اجرا رضایت اکثریت را به همراه داشت .

در این نمایش بازیگرانی چون، سوسن مقصودلو، پرستو گلستانی، وحید آقاپور، صادق ملکی و آرش فلاحت پیشه به ایفای نقش پرداختند.

اما در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش «کتابها» از کشور لهستان همچنان به اجراهای ضعیف خود ادامه می دهد، نمایشی که سرو صدای تماشاچیان را در آورد

سایت خبری تئاتر در نظر سنجی میدانی با تعدادی از تماشاگران نمایش «کتابها» از لهستان که دومین اجرای خود را در این روز به اتمام رساند، میزان رضایتمندی آنان را سوال نموده که غالباً به دلیل کیفیت پایین کار ، ریتم کند و خسته کننده بودن و نامفهوم بودن اثر، از آن ابراز نارضایتی کردند .

 

این نمایش اجرای سوم خود را در روز پایانی جشنواره به روی صحنه می برد.