«بی لالا» به کارگردانی یاسر خاسب، آخرین اجرای سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر بود؛ پس از پایان این نمایش، تماشاگران به احترام مقاومت و روحیه بهرام ریحانی، او را مورد تشویق قرار دادند.

چارسو پرس: عصر یک‌شنبه 12 بهمن، نمایش «بی لالا» نوشته و کار یاسر خاسب که در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر حضور داشت، در دو نوبت در تالار حافظ روی صحنه رفت.

این نمایش با تاخیر یک ساعته روی صحنه رفت، اما با این وجود، تماشاگران پشت در ایستاده بودند تا بتوانند کار جدید یاسر خاسب و بازی بهرام ریحانی را تماشا کنند.

این نمایش با مشارکت آمریکای لاتین (سفارت ونزوئلا) تولید شده است و در نوبت دوم آن، آمن هوتب زامبرانو، سفیر ونزوئلا نیز حضور داشت.

نمایش «بی لالا» مانند سایر کارهای یاسر خاسب، اثری فیزیکال و بی‌کلام به شمار می‌رفت؛ این بار خاسب از ویدئو پروجکشن در خلق صحنه‌های نمایش و انتقال مفهوم به مخاطب کمک گرفته بود و تصاویرِ متناسب با هرصحنه پخش می‌شد.

نمایش «بی لالا» به مواجهه انسان با سرطان و دست و پنجه نرم کردن با این بیماری اشاره می‌کرد که در ابتدا این بیماری بدن آدم را فرا می‌گیرد و او باید بر این بیماری مسلط شود و به زندگی و جهان اطراف خود باز گردد.

در بروشور این نمایش آمده: «بی لالا یک بیماری خوابگردی است در لالایی نامه‌ای همچون آوای نیزارها، انسانی که با هارمونی دورن خود دم می‌زند، با جهان پیرامونش یکی خواهد شد. بودن یا نبودن مسئله این نیست؛ زیرا باید هست شد برای همیشه در زمان.»

پس از پایان اجرای «بی لالا»، بهرام ریحانی که برای بازی در این نمایش، مدتی مراحل شیمی درمانی خود را عقب انداخته بود، گفت: « 12 مرداد پزشکان به من گفتند که وضعیت جسمانی مناسبی ندارم و سرطان پیشرفت زیادی در بدنم کرده است. من عاشق تئاتر هستم و با توجه به توصیه‌های پزشکان، دیگر نباید به صحنه تئاتر باز می‌گشتم؛ اما با گروه یاسر خاسب، تمرین‌های چند ساعته داشتیم و من انرژی زیادی از این جمع گرفتم و می‌خواهم ثابت کنم که با تئاتر می‌توان سرطان را شکست داد.»

 

او در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: « روز اجرای ما مصادف با 12 بهمن شد، یعنی شش ماه از روزی که باید استراحت مطلق می‌کردم، گذشته  و خوشبختانه توانستم ثابت کنم که هنر تئاتر توانست من را سر پا نگه دارد.»

تماشاگران پس از صحبت‌های ریحانی، به طور ایستاده چندین دقیقه برایش دست زدند و مقاومت و روحیه او را مورد تشویق خود قرار دادند.

یاسر خاسب، بهرام ریحانی، ساناز نجفی و پردیس زارع، بازیگران نمایش «بی لالا» هستند.

آرش مبرز به عنوان (آهنگساز و طراح صدا)، کیوان ملک (سازهای کوبه‌ای)، امیر علی نوائی (ویدئو اینستلیشن و دراماتوژ)، محمد قدس (مدیر تولید)، محمد صمدی‌راد (تهیه کننده) امیرحسین دوانی (طراح صحنه)، وصال روزخش (طراح لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، کیا ثلاثی (مدیر صحنه)، سروین سری (دستیار، برنامه‌ریز و مشاور بین‌الملل)، احسان سلحشور (سرپرست گروه هوازی) این گروه را همراهی می‌کنند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور، شامگاه یک‌شنبه 12 بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت و اهدای جوایز برگزیدگان به کار خود پایان داد.