مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر و کارگردان تئاتر نمایش «انسان/ اسب: پنجاه/ پنجاه» را از نیمه دوم تیر ماه در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌برد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی کارگاه، نمایش «انسان / اسب: پنجاه / پنجاه» به کارگردانی و طراحی مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر از نیمه دوم تیر ماه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه خواهد رفت.

این نمایش حاصل دوره‌های آموزشی کارگاه‌های آموزش بازیگری و تئاتر مرتضی اسماعیل کاشی است که با هدف آموزش آکادمیک بازیگری برگزار می‌شود. در این راستا پس از دوره‌های طولانی مدتِ تمرین، نمایشی به صحنه می‌رود که در نتیجه برای بازیگران جوان، امکان مواجهه با آموزه‌های خود در طول تمرینات، بر صحنه و حین اجرای حرفه‌ای فراهم می‌شود. پیش‌تر نمایش‌های «سه خواهر» و «پنجاه| پنجاه» به کارگردانی اسماعیل کاشی با چنین رویکردی به صحنه رفته است.

این نمایش به نویسندگی مشترک هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی اجرا می‌شود که متن نمایش نسبت به نسخه قبل، با تغییراتی همراه است و در همکاری مشترک برای نگارش متن، ابعاد تازه ای به شخصیت‌ها اضافه شده است.

نمایشنامه با نگاهی به نمایشنامه «زاک و زیک» نوشته برتولت برشت و ترجمه کمال الدین شفیعی نوشته شده اما با متن اصلی برشت متفاوت است و برداشتی امروزی نسبت به آن دارد.

«انسان / اسب: پنجاه / پنجاه» حاصل نزدیک به سه سال تمرینات اسماعیل کاشی با هنرجویان جدید کارگاه است که در شرایط سخت و با وجود پاندمی کرونا ادامه پیدا کرده است.

اجرای پیشین «پنجاه / پنجاه» با وجود استقبال تماشاگران و منتقدان به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد.