اولو گاریو گابرا لوسانو، استاد دانشگاه و جامعه شناس اسپانیایی، پس از تماشای نمایش «فصل نامه ناکوک» گفت: تماشای این تئاتر نظر من را به خود جلب کرد و از اینکه این فرصت را بدست آوردم خیلی خوشحال هستم. بازی هنرمندان، موزیک و نحوه اجرای تئاتر فصل نامه ناکوک توانایی جذب هر بیننده ای از سراسر دنیا را دارد هرچند در زبان گفتاری متوجه دیالوگ ها نشوند.

چارسو پرس: فصل نامه ناکوک به کارگردانی پویا پیروزرام و تهیه کنندگی محمد پیروزرام میزبان "اولو گاریو گابرا لوسانو "استاد دانشگاه و جامعه شناس اسپانیایی شد.


اولو گاریو گابرا لوسانو با بیان اینکه تماشای تئاتری که متمایز از فرهنگ اسپانیایی و فرهنگ غربی است برای او بسیار جالب بوده، افزود: «فصل نامه ناکوک» از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بود و مفاهیم مورد نظرش را به روشنی به ببیننده انتقال می‌داد.

استاد دانشگاه و جامعه شناس اسپانیایی به نقش موسیقی در تئاتر فصل نامه ناکوک اشاره کرد و گفت: بخشی از موسیقی اجرا شده در این اثر شباهت زیادی به موسیقی کشور من داشت و موسیقی این اثر تلفیقی از تمام فرهنگهای دنیا بود.

او همچنین درباره بازی بازیگران افزود: همخوانی اعضای گروه بسیار قابل تامل و از جذابیت خاصی برخوردار بود و هماهنگی ایجاد شده بین گروه و اصواتی که زمزمه میکردند بسیار منظم و جذاب بود.

او گفت: قطعا تماشای این تئاتر نظر من را به خود جلب کرد و از اینکه این فرصت را بدست آوردم خیلی خوشحال هستم و بلافاصله بعد از برگشت رفرنس و موضوع این تئاتر را در نشریات جزایر قناری انتشار خواهم داد.

او همچنین به زبان فرامرزی این تئاتر اشاره کرد و افزود :کارگردان این موضوع را در قالب فرهنگی و بین المللی بسیار خوب انعکاس داده است.

او همچنین گفت: بازی هنرمندان، موزیک و نحوه اجرای تئاتر فصل نامه ناکوک توانایی جذب هر بیننده ای از سراسر دنیا را دارد هرچند در زبان گفتاری متوجه دیالوگ ها نشوند اما به راحتی می توانند در زمان کوتاهی با این اثر ارتباط برقرار کنند.

نمایش «فصل نامه نانوک» به کارگردانی پویا پیروزرام و نویسندگی محمد جواد حاجیلویی، اشکان شریعت، رضا فخاری رباره مضمون فرزندکشی است. این نمایش اجرای خود را از 15 بهمن ماه در تماشاخانه استاد انتظامی آغاز کرد و تا 2 اسفند ماه هر شب ساعت 18:15 در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می‌رود.