فهرست نمایش‌های بخش کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، در حالی اعلام شد که نسبت به فهرست سال گذشته تغییراتی در آن دیده می‌شود.

چارسو پرس:این رویداد هنری در بخش کودک و نوجوان خود، میزبان ۱۴ اثر نمایشی است. این در حالی است که مهر ماه سال گذشته که قرار بود، نوزدهمین دوره جشنواره برگزار شود، اسامی ۱۸ نمایش برای شرکت در این بخش اعلام شد اما با اتفاقات پارسال که منجر به تغییر تاریخ برگزاری این دوره از جشنواره شد، در حال حاضر ۱۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان روی صحنه خواهند رفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره، فهرست نمایش‌های حاضر در بخش مخاطب کودک، نوجوان و خانواده نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به شرح زیر است:

«۱۲دقیقه» به کارگردانی حسین قاسمی هنر / تهران

«پدر چوب» به کارگردانی مجید کیمیایی پور / اصفهان

«تاریکی» به کارگردانی غزاله عبادی / تهران

«چهچه چهچه چهل گیس» به کارگردانی نسیم شیرزادی / شیراز

«دختر کفش عروسکی» به کارگردانی امیر افسر شیبانی / تهران

«دختر کوچولو» به کارگردانی طیبه انجدانی / تهران

«دنیای صد رنگ» به کارگردانی حمیدرضا حسینعلی / تهران

«سگ و گرگ» به کارگردانی محمد صمدی / قروه

«شازده کوچولو» به کارگردانی مرضیه درخشان نیا / همدان

«شب» به کارگردانی فاطمه صمصامی / خوی

«قورباغه و غریبه» به کارگردانی زهرا ناظری / تهران

«ماهی سیاه کوچولو » به کارگردانی حجت هاشمی / تهران

«سومین روز تابستان» به کارگردانی محسن پورقاسمی / همدان

«آی تک» به کارگردانی فاطمه برمال / اردبیل

مهرماه سال گذشته اسامی نمایش‌های «از کجا آمدیم» به کارگردانی محمد عاقبتی، «استنلی کاغذی» به کارگردانی وحیدرضا قناعتیان، «دیگ به سر» به کارگردانی الکا هدایت، «زمین قلمبه» به کارگردانی سمیه یزدانی، «قیچی که دنبال کار می‌گشت» به کارگردانی سعید زین‌العابدینی و «دلقک‌ » به کارگردانی سعید ابک نیز در این فهرست دیده می‌شد که البته بعضی از آنها مشروط بودند. با این حال این نمایش‌ها در فهرست به‌روزشده جشنواره حضور ندارند.

در لیست جدید، نمایش‌های تازه‌ای حضور دارند که عبارتند از «سومین روز تابستان» به کارگردانی محسن پورقاسمی و «آی تک» به کارگردانی فاطمه برمال.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، هشتم تا هفدهم تیرماه به دبیری هادی حجازی‌فر در تهران برگزار می‌شود.