بنیاد سینمایی فارابی در رویداد سالانه VFX SUMMIT به منظور ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی جایزه ویژه ای را هر ساله اهدا خواهد کرد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، با توجه به لزوم ایجاد فضای رقابتی بین اهالی صنعت جلوه‌های بصری در سینمای ایران و همچنین با هدف معرفی هرچه بیشتر توانایی‌های روزِ این هنر_صنعت به اهالی سینما جایزه سال VFX SUMMIT  را اهدا خواهد کرد.

این جایزه به طور کلی ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی را از طریق انطباق و حرکت در مسیر دستاوردهای تکنولوژیک نوظهور دنبال می‌کند و در نظر دارد تا بستری برای گردهمایی و تعامل بین هنرمندان و فناوری‌های جدید ایجاد کند.

در رویداد vfx summit 2023 بنیاد سینمایی فارابی با اعلام فراخوان، دریافت آثار و ارزیابی تخصصی توسط اهالی حوزه جلوه های بصری و منتقدان این حوزه در خانه خلاق سینمای ایران، جایزه سال جلوه‌های ویژه بصری را دریافت می‌کنند.

جایزه سال جلوه‌های ویژه بصری در بخش‌های  Creativity & New technical achievements،Fx simulation،Composite  Dramatic Visual & look Development  و 3D department   اهدا خواهد شد.

طراحی جلوه های بصری در خدمت داستان و درام فیلم، مسیر تحقیق و توسعه  look & Vis Dev_ Tech R&D، خلاقیت و دستاورد در مسیر طراحی و اجرا و اصول پیشبرد پایپلاین از جمله مهمترین شاخص‌های داوری جایزه سال جلوه‌های ویژه بصری توسط بنیاد سینمایی فارابی خواهد بود.