نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک کار خود را با اجرای ۷ نمایش در بخش صحنه‌ای آغاز می‌کند.

چارسو پرس: روز پنجشنبه، هشتم تیرماه در اولین روز جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش «گربه نره و روباه مکار» به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی می‌شود که مدتی است اجرای خود را در این تالار آغاز کرده.

این اثر نمایشی روز پنجشنبه، هشتم تیرماه راس ساعت ۱۹:۳۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

تالار چهارسو هم میزبان نمایش «آن شب مهتاب» نوشته و کار مشترک ملیحه زحمتکش و زهرا قربانی است که از شیراز در جشنواره شرکت کرده و در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

در تالار قشقایی اما نمایش «پیرو سماتی» از گرجستان در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ اجرا دارد.

کارگاه نمایش در نخستین روز جشنواره میزبان نمایش «شب» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صمصامی است که از شهر خوی در جشنواره حضور دارد و در دو سانس ۱۷ و ۱۹ اجرا می‌شود.

«مکبث جادویی» دیگر نمایشی است که در اولین روز جشنواره اجرا می‌شود. این نمایش به کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب است که از شهر فسا در جشنواره شرکت کرده. این نمایش در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ در تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

عادل بزدوده، هنرمند باسابقه نمایش عروسکی در اولین روز جشنواره نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را در بخش مهمان روی صحنه می‌برد.

این اثر نمایشی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ در سالن گلستان کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.

و سرانجام اینکه کشور برزیل با نمایش «جزیره گنج» از دیگر حاضران اولین روز جشنواره است. این اثر نمایشی در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار هنر اجرا می‌شود.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری هادی حجازی‌فر هشتم تا هفدهم تیر ماه برگزار می‌شود.