اداره کل هنرهای نمایشی که این روزها با سرپرستی اردشیر صالح پور مدیریت می شود، از امروز با مدیریت مهدی شفیعی به عنوان مدیرکل جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

چارسو پرس: اداره کل هنرهای نمایشی که تنها یک ماه مانده به برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر با استعفای حسین طاهری از مدیریت این اداره کل وارد چالش جدیدی شد، به دستور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با تعیین سرپرست به کار خود ادامه داد. وزیر ارشاد همچنین بر تعیین مدیرکل جدید بعد از پایان جشنواره سی و سوم تئاتر فجر تاکید کرد.

اردشیر صالح پور که دبیری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر را بر عهده داشت با نظر علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، سرپرستی اداره کل هنرهای نمایشی را عهده دار شد.

با پایان جشنواره سی و سوم تئاتر فجر، خانواده تئاتر در انتظار معرفی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی بود و حال مهدی شفیعی سکان مدیریت تئاتر ایران را به دست گرفت.

شفیعی که به عنوان معاون مالی مدیرکل هنرهای نمایشی در زمان حضور قادر آشنا بر مسند مدیریت تئاتر ایران، فعالیت خود را در این اداره کل آغاز کرد، در زمان مدیریت حسین طاهری نیز به کار خود ادامه داد اما این فعالیت با استعفای شفیعی و پذیرش آن از سوی طاهری تداوم پیدا نکرد.

پس از آن مهدی شفیعی در معاونت هنری وزارت ارشاد به فعالیت پرداخت و حالا قرار است هدایت تئاتر ایران را بر عهده بگیرد.

و اما در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مهدی شفیعی آمده است:

«نظر به شایستگی و تجربیات ارزنده جناب عالی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بنا به پیشنهاد معاون امور هنری به موجب این حکم به سمت «مدیرکل هنرهای نمایشی» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از تخصص و توان کارشناسی هنرمندان تئاتر و ظرفیت‌های موجود، نسبت به ارتقا کیفی تئاتر، حل مشکلات اساسی تئاتر استان‌ها، فعال‌سازی استعدادهای نمایشی کشور، توسعه حمایت‌های مادی و معنوی از این هنر بنیادین و گسترش فضاهای کالبدی و فیزیکی، متناسب با هنر نمایش، با رعایت قانون و اعتدال‌گرایی، گام‌های مفید و موثری بردارید.»

مهدی شفیعی که آبان‌ماه امسال به عنوان مشاور مطالعات و برنامه‌ریزی معاون امور هنری وزیر ارشاد منصوب شده بود، فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد است. او پیش از این رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، معاون مالی و اداری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های البرز و خوزستان و معاون مدیرکل اداره هنرهای نمایشی بوده است.