ابوالقاسم معارفی و اکبر سنگی، دو هنرمند قدیمی هستند که بعد از سال‌ها دوری از فعالیت‌های هنری، با برگزاری یک جلسه نمایشنامه‌خوانی، حضوری دوباره دارند.

چارسو پرس: در ادامه جلسات نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران خانه تئاتر، نمایشنامه «خواب‌آلوده‌های هوشیار» نوشته ابوالقاسم معارفی و کار اکبر سنگی روخوانی می‌شود. این برنامه فردا، دوشنبه ۱۲ تیر ماه در عمارت خانه تئاتر برپا خواهد شد.

ابوالقاسم معارفی که ۳۰ سال پیش حضوری پررنگ در فعالیت‌های هنری داشته، مدتی است که از این حوزه دوری گزیده اما فردا نمایشنامه‌اش روخوانی می‌شود. در کارنامه هنری او نمایش‌هایی همچون «چشم‌اندازی در مه» و «برده رقصان»، «شیفته آشفته» و ... در کنار چند اثر دیگر دیده می‌شود. او سال ۹۴ نمایش «خرمالوهای گس» را نوشته و کارگردانی کرد که بیوک میرزایی یکی از بازیگران آن بود. سال ۹۶ نیز نمایشنامه دیگر خود را با نام «دیداری عاشقانه، عصرانه در تراس رو به دریا» نمایشنامه‌خوانی کرد.

داستان نمایشنامه «خواب‌آلوده‌های هوشیار» درباره مردی است که بعد از سال‌ها از خارج از کشور بازمی‌گردد و به محله قدیمی خود می‌رود. او یکی از خانه‌های قدیمی این محله را خریداری می‌کند و متوجه می‌شود این خانه به خانواده دختری تعلق دارد که سال‌ها پیش به او علاقه‌مند بوده است. مرد که حالا وضعیت مالی خوبی دارد، در این خانه، مرکزی برای حمایت از زنان بی‌سرپرست راه‌اندازی می‌کند ولی این موضوع سرآغاز مانع‌تراشی‌ها و دشمنی‌هاست و ...

اکبر سنگی، بازیگری که در این سال‌ها کمتر فعالیت هنری داشته، کارگردانی این جلسه را بر عهده دارد و خود نیز یکی از نقش‌ها را اجرا می‌کند.

در کنار او نقش‌خوانان دیگری چون فرداد صفاخو، بهمن هراتی، عباس سهراب، زهرا پرهون، رضا غفاری، لیدا جداییان، سروش آزادگان و فروغ بهرامی هم خوانش دیگر نقش‌ها را بر عهده دارند.

این نمایشنامه فردا، دوشنبه ۱۲ تیر راس ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد جوانمرد عمارت خانه تئاتر به نشانی: خیابان سمیه، بعد از تقاطع ویلا، شماره ۲۶۰ روخوانی می‌شود.