فیلم سینمایی «هناس» که روایت زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد است در هفته فیلم روسیه به نمایش در آمد و با استقبال مخاطبان خارجی زبان مواجه شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، در ادامه برگزاری رویداد هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، فیلم سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی در سینما ایلیزیون شهر مسکو اکران شد.

این فیلم در برگه نظرسنجی اکثریت قریب به اتفاق تماشاگران روسی، نمره ۵ یا همان بالاترین میزان کیفیت و رضایت را دریافت کرد و تماشاگران در حالی سالن نمایش را ترک می‌کردند که تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

حضور جوانان روسی در اکران این فیلم قابل توجه بود و تماشاگران در برخی موارد، تحت تاثیر صحنه‌های احساسی و حماسی فیلم قرار گرفتند.

با رضایت ۹۰ درصدی مخاطبان از این فیلم سینمایی در نظرسنجی، می‌توان گفت تماشاگران خارجی راحت‌تر از تماشاگر ایرانی با زندگی شهید رضایی‌نژاد ارتباط برقرار می‌کنند و تحت‌تاثیر داستان ملتهب این شهید هسته‌ای و خانواده‌اش قرار می‌گیرند.

تنها سوالی که برای اکثر مخاطبان خارجی این فیلم پیش می‌آمد این بود که نمی‌دانستند چه کسی دانشمند هسته‌ای و قهرمان فیلم «هناس» را ترور کرده است.