جایگاه «تام کروز» به عنوان یک فرد جسور هالیوود و ناجی سینما به حدی قدرتمند شده که معمولا تفکیک افسانه‌های مربوط به او از چهره‌ واقعی‌اش کار دشواری است.

چارسو پرس: به نقل از ایندی‌وایر، این بازیگر ۶۱ ساله به ندرت درباره زندگی شخصی خود صحبت می‌کند و ترجیح می‌دهد در مورد بدلکاری‌های مرگبار خود و اشتیاق خود به اکران‌های سینمایی حرف بزند، اما این موضوع باعث نشده که شایعاتی در مورد کمال‌گرایی و رفتارهای تهاجمی او منتشر نشود.

یکی از عجیب‌ترین باروهایی که در طول سال‌ها درباره «کروز» پدیدار شد، این ایده بود که او اعضای گروه بازیگران و عوامل فیلم را از تماس چشمی با او در صحنه فیلمبرداری منع می‌کند. اما او در گفت‌وگویی که با «کریستفور مک‌کوری» کارگردان و «سایمون پگ» بازیگر قسمت جدید فیلم «ماموریت غیرممکن» داشته و در مجله تایمز منتشر شده این ادعا را رد کرده است.

در این مطلب، «مک‌کواری» کارگردان «ماموریت: غیرممکن - روزشمار مرگ قسمت اول»، از «کروز» می‌خواهد تا عجیب‌ترین داستانی را که درباره خودش در هالیوود شنیده به اشتراک بگذارد و کروز پاسخ داد که او همواره از این ایده غلط مبهوت شده است که «مردم اجازه ندارند به چشمان من نگاه کنند».

«سایمون پگ» با اشاره به این که «تام کروز» عادی‌تر از آن چیزی است که شخصیت او ممکن است نشان دهد، گفت: من توانسته‌ام از تمام باورهای عجیب و غریبی که او را احاطه کرده است عبور کنم. از یک طرف او تام کروز و ستاره‌ای است که همه می‌خواهند درباره او بدانند و از طرف دیگر، او یک انسان است. من دوست دارم با او عادی باشم».

«پگ» با اشاره به عصبانیت شدید «تام کروز» در سال ۲۰۲۰ در حین ساخت فیلم «ماموریت غیرممکن» که در آن عوامل فیلم را به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های کووید به شدن مورد سرزنش قرار داد، گفت: «در حالی که ویدیو مملو از ناسزای کروز به بیرون درز کرد و بخشی از شخصیت او که عموم مردم به ندرت می‌بینند، فاش شد، اما تعهد او به ایمنی کووید در اوج بحران کرونا و زنده نگه داشتن تولیدات در طول یک بیماری همه‌گیر با استقبال خوبی در صنعت سینما مواجه شد. هر چیزی که تام از نظر شغلی به آن اهمیت می‌دهد، به دلیل خطر همه‌گیری بود. برای او این خطر وجود داشت که این ویروس بتواند سینما را از روی زمین محو کند».

فیلم «ماموریت غیرممکن-روزشمار مرگ قسمت اول» قرار است از جمعه ۱۴ جولای در سینماها اکران شود. این فیلم دنباله وقایع قسمت ششم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» را دنبال می‌کند، جایی که اتان هانت (تام کروز) و دیگر  ماموران مخفی جهان را از یک آخرالزمان هسته‌ای نجات دادند. قسمت ششم از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» در سال ۲۰۱۸، پردرآمدترین فیلم در این سری فیلم بود که نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کرد.

در این فیلم جدید «کروز» یک بار دیگر در کنار «وینگ ریمز»، «سایمون پگ»، «ربکا فرگوسن»، «هنری چرنی» و «ونسا کربی» ایفای نقش می‌کند. از تازه‌واردان قسمت هفتم نیز می‌توان به «هیلی آتول»، «پوم کلمنتیف»، «کری الوز»، «راب دیلینی»، «ایندیرا وارما»، «شی ویگام»، «مارک گاتیس»، «اسای مورالس» و «چارلز پارنل» اشاره کرد.

این فیلم در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ اکران شود اما نمایش آن چند بار به تعویق افتاد و نخستین نمایش این فیلم در ایتالیا با بازخوردهای مثبتی همراه شده است و منتقدان این فیلم را یکی از موفق‌ترین قسمت‌های این مجموعه، اثری جذاب و عالی توصیف کردند.