«جورج کلونی» همزمان با اعتصاب فراگیر در هالیوود گفت که بسیاری از بازیگران و نویسندگان دیگر توانایی امرار معاش ندارند.

چارسو پرس: «جورج کلونی» ستاره بزرگ هالیوود با حمایت از اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا که بیش از ۱۶۰ هزار عضو دارد، اعلام کرد که این یک نقطه عطف در صنعت سینما است.

او در بیانیه‌ کوتاهی که در اختیار هالیوود ریپورتر قرار داده است، نوشت: «صنعت ما برای بقا باید تغییر کند. برای بازیگران، این سفر از الان شروع می‌شود و اتحادیه بازیگران پس از ناکامی در رسیدن به یک قرارداد جدید با استودیوها و پخش‌کننده‌ها دست به اعتصاب زده‌اند.

اعضای انجمن بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) در حالی به اعضای انجمن نویسندگان امریکا (WGA) در صف اعتصاب پیوسته‌اند که این نخستین اعتصاب دوگانه در هالیوود از سال ۱۹۶۰ میلادی است و به نظر می رسد تا حد زیادی فعالیت‌های عرصه فیلم و تلویزیون را تعطیل کند.

« کلونی» در بیانیه خود افزود: «بسیاری از بازیگران و نویسندگان توانایی خود را برای امرار معاش از دست داده‌اند».

این بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده برنده اسکار، ابتدا برای حضور در سریال موفق «ER» محصول شبکه «NBC» چهره شد و پس از آن در فیلم‌هایی چون «خارج از دید»، «برادر کجایی؟»، مجموعه فیلم‌های «اوشن»، «مایکل کلایتون»، «بالا در آسمان»، «فرزندان»، «جاذبه» و «بلیت به بهشت» ظاهر شد.

«کلونی» در مقام کارگردان نیز فیلم‌هایی چون «اعترافات یک ذهن خطرناک»، «شب بخیر و موفق‌ باشی»،‌ «ایده مارس»، «مردان تاریخی» و «آسمان نیمه شب» را مقابل دوربین برده است.