فیلم کلاسیک «دکتر استرنج لاو» ساخته «استنلی کوبریک» قرار است برای نخستین بار روی صحنه تئاتر اقتباس شود.

چارسو پرس: به نقل از گاردین، کمدی آخرالزمانی «دکتر استرنج لاو» (۱۹۶۴)، که درباره یک ژنرال سرکش آمریکایی است که با دستور حمله به اتحاد جماهیر شوروی، بحران هسته‌ای را آغاز می‌کند و جهان را در آستانه فاجعه قرار می‌دهد، توسط «آرماندو یانوچی» نویسنده و کاردان معروف به طنزهای سیاسی اقتباس خواهد شد.

«یانوچی» که ساخت سریال تلویزیونی کمدی «وسط معرکه» (The Thick of It) و «در چرخه» (In the Loop) را در کارنامه دارد، به همراه «شان فولی» بازیگر برنده جایزه اولیویه. کارگردانی اقتباس نمایشی از فیلم «دکتر استرنج لاو» را بر عهده دارد.

«یانوچی» در یک برنامه رادیویی بی‌بی‌سی گفت: «در این مواقع غم انگیز چه چیزی بهتر از نمایش صحنه‌ای درباره پایان جهان برای شاد کردن ملت است. چندین سال پیش صحبت در مورد این اقتباس را شروع کردیم، اما اکنون با جنگ در اوکراین و کل مسئله هسته‌ای، این اقتباس موضوعیت خود را از دست نداده است. من فکر می کنم بسیاری از هنر ما کمتر به گذشته و بیشتر مربوط به آینده است.»

این نخستین باری است که خانواده «استنلی کوبریک» اجازه اقتباس از آثار او را می‌دهند.

«کریستین کوبریک» همسر «استنلی کوبریک» در این باره می‌گوید: «ما همواره تمایلی به اقتباس از آثار استنلی نداشتیم و هرگز تاکنون این کار را نکردیم، اما نتوانستیم در برابر مجوز این پروژه مقاومت کنیم: زمان مناسب است. افرادی که این کار را انجام می دهند فوق العاده هستند. و استرنج لاو باید برای مخاطبان جدید و جوان‌تر آورده شود. من مطمئن هستم که استنلی نیز آن را تایید می کرد».

این نمایش قرار است در پاییز ۲۰۲۴ در تئاتر وست‌اِند افتتاح شود.