فیلم «مامورت غیرممکن: روزشمار مرگ» در نخستین هفته اکران به فروش ۲۳۵ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت.

چارسو پرس: به نقل از اسکرین، این فیلم با فروش ۸۰ میلیون دلاری در گیشه آمریکا در پنج روز، رکورد فروش سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» را در این بازه زمانی از آن خود کرد، گرچه پیش‌بینی می شد این فیلم مهیج و جاسوسی با فروش ۹۰ میلیون دلاری کار خود را در آمریکا آغاز کند.

«تام کروز» پس از فیلم موفق «تاپ گان ماوریک» در تابستان سال گذشته که به نوعی هالیوود را از ورشکستگی نجات داد، امسال با فیلمی جدید از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» به سینما بازگشته و این فیلم در هفته نخست اکران به فروش ۲۳۵ میلیون دلاری در سطح جهان دست یافته است.

«ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ بخش اول» دنباله وقایع قسمت ششم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» را دنبال می‌کند، جایی که اتان هانت (تام کروز) و دیگر ماموران مخفی جهان را از یک آخرالزمان هسته‌ای نجات دادند. قسمت ششم از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» در سال ۲۰۱۸، پردرآمدترین فیلم در این سری فیلم بود که نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کرد.

در این فیلم جدید «کروز» یک بار دیگر در کنار «وینگ ریمز»، «سایمون پگ»، «ربکا فرگوسن»، «هنری چرنی» و «ونسا کربی» ایفای نقش می‌کند. از تازه‌واردان قسمت هفتم نیز می‌توان به «هیلی آتول»، «پوم کلمنتیف»، «کری الوز»، «راب دیلینی»، «ایندیرا وارما»، «شی ویگام»، «مارک گاتیس»، «اسای مورالس» و «چارلز پارنل» اشاره کرد.

هفتمین فیلم از سری «ماموریت غیرممکن» از تاریخ ۱۲ جولای از سوی کمپانی پارامونت در آمریکا اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم که با هزینه ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ اکران شود اما نمایش آن چند بار به تعویق افتاد.