چاپ دومِ دفترِ نخستِ رادی‌نامه به تازگی توسط نشر عنوان منتشر شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری استاد اکبر رادی، چاپِ دومِ دفترِ نخستِ رادی‌نامه به کوشش بهزاد صدیقی و با ویراستاری منیژه فریدی، در 114 صفحه‌ی قطع رقعی به قیمت 900000 ريال و با شمارگان 200 نسخه به تازگی توسط نشر عنوان به بازار کتاب راه یافت.

براساس این گزارش، در دفتر نخست رادی‌نامه پنج مونولوگ از پنج نمایش‌نامه‌نویس بر اساس پنج نمایش‌نامه‌ی اکبر رادی و نامه‌های این نویسنده، نوشته و منتشر شد. در این مجموعه مونولوگ‌های صدای غمگین یک پرنده نوشته‌ی محمد چرم‌شیر بر اساس نمایش‌نامه‌ی محاق از سه‌گانه‌ی مرگ در پاییز و پلکان، رود رادی نوشته‌ی ابراهیم پشت‌کوهی بر اساس چند نامه از نامه‌های هم‌شهری، گل‌های پژمرده نوشته‌ی مهدی میرباقری بر اساس نمایش‌نامه‌ی از پشت شیشه‌ها، آهوی کور نوشته‌ی مژگان خالقی بر اساس نمایش‌نامه‌ی پلّکان و سیزیف در آشیانه‌ی گیل نوشته‌ی مهسا طلبی رستمی بر اساس نمایش‌نامه‌ی لبخند باشکوه آقای گیل همراه با پیش‌نوشتار و مقدمه‌ای از بهزاد صدیقی نوشته و منتشر شده است.

چاپ دوم رادی‌نامه منتشر شد 

این گزارش در ادامه می‌افزاید: مجموعه نمایش‌نامه‌های دفتر نخست رادی‌نامه که با حمایت نشر عنوان و به مناسبت دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی در آغاز اسفندماه 1398 و همزمان با این دوره از جشنواره منتشر شد، به سفارش شورای سیاست‌گذاری و دبیر این جشنواره به نمایش‌نامه‌نویسان معاصر به انجام رسید و اغلب رویداهای این نمایش‌نامه‌ها مرتبط با وقایع اجتماعی انسان معاصر است که در شهر زندگی کرده و داستان آن‌ها در شهر اتفاق افتاده و دنبال می‌شود.

در پایان این گزارش یادآور می‌شود: سه نمایش‌نامه‌ از پنج نمایش‌نامه‌ی این مجموعه شامل صدای غمگین یک پرنده به کارگردانی عباس غفاری، رود رادی به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی و گل‌های پژمرده به کارگردانی فریدون محرابی در دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی، در تماشاخانه‌ی نوفل لوشاتو به روی صحنه رفت.

لازم به یادآوری است قرار است در دفتر دوم رادی‌نامه مونولوگ‌هایی از محمد رحمانیان، بهزاد صدیقی، فارس باقری، روزبه حسینی و ... منتشر شود.