​مدیرکل صدور مجوز ساترا صدا و سیما گفته است: یکی از وظایف ساترا حمایت از رسانه‌های دارای مجوز است و درحال حاضر نزدیک به ۴۰۰ رسانه دارای مجوز از ساترا هستند.

چارسو پرس: مدیرکل صدور مجوز ساترا صداوسیما گفته است: یکی از وظایف ساترا حمایت از رسانه‌های دارای مجوز است و درحال حاضر نزدیک به ۴۰۰ رسانه دارای مجوز از ساترا هستند.  

 سوالی که اینجا پیش می آید این است آیا مرجع صدور مجوز برای رسانه ها در ایران صداوسیما‌ست‌؟ آیا صداوسیما بعد از کسب حوزه صدور مجوز و نظارت بر شبکه نمایش خانگی، حالا در گام جدید به دنبال کسب سیطره بر رسانه هاست؟ آیا مقامات صداوسیما خوابی برای مطبوعات دیده اند؟

این در حالی است که مرجع صدور مجوز برای رسانه ها در ایران هیات نظارت بر مطبوعات به میزبانی وزارت فرهنگ است که با همه اما و اگرها و انتقادات درباره عملکرد و ساختار آن اما نسبت به شرایط صداوسیما قابل مقایسه نیست؛ سازمانی که انحصارگرایی را در حوزه های مختلف دنبال می کند از هنرمندان و فعالان رسانه ای داخلی که یک به یک آنها را از دست می دهد طرد می کند یا فراری می دهد؛ تا حوزه مخاطب که به حداقل سقوط کرده و در اعتبار نیز پس رفت قابل توجهی دارد.

صداوسیما به عنوان رادیو تلویزیونی انحصاری و غیرپاسخگو در ایران با عملکردی به دور از چارچوب های حرفه ای نمی تواند مرجعی برای صدور مجوز رسانه ها باشد بلکه نمونه یک رسانه با کارنامه منفی است که می تواند الگوی عبرت انگیزی برای دیگر رسانه ها به شمار آید.

توضیح ساترا

 سازمان ساترای صدا و سیما در مورد مطالب مطرح شده در یادداشت فوق توضیحاتی ارسال کرد که در ادامه می خوانید:

مقصود از رسانه در گفت و گوی انجام شده توسط مدیر کل صدور مجوز ساترا، سکوهای فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر آموزشی، نمایشی، صدا پایه، کاربر محور و ناشر محور است.

لازم به ذکر است طبق مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر رسانه های صوت و تصویر فراگیر خبری و اطلاع رسانی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


منبع: عصر ایران