روزنامه هم میهن نسبت به اظهارات جدید وزیر ارشاد مبنی بر ورود ۴۰۰ نیروی «حزب‌اللهی» به این وزارتخانه ابراز نگرانی کرده است.

چارسو پرس: به گزارش هم میهن، منظور وزیر ارشاد از نیروهای مورد وثوق چیست؟ آیا به معنی خالص‌سازی بدنه وزارت ارشاد در جهت یک تفکر خاص است؟ یعنی قرار است نیروهایی جذب شوند که به هر چیزی که از بالا به آنها گفته می‌شود، تمکین کنند؟ افراد شناخته‌شده یعنی چه کسانی؟ یعنی افرادی که کارنامه مشخصی در اطاعت و فرمان‌پذیری دارند؟ قرار است خط قرمزهای جدیدی ترسیم شود؟ این سخنان وزیر ارشاد، ابهام دارد و باید شفاف‌سازی شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه تخصصی است که با فکر و اندیشه سر و کار دارد. این وزارتخانه بزرگ و کارشناسی قرار است چگونه تغییر کند و متحول شود؟ آن هم پس از 44 سال که از فعالیت این دستگاه عریض و طویل دولتی می‌گذرد؟ آیا منظور از تحول این است که شرایط بسته‌تر می‌شود؟ فشار به اهالی فرهنگ و هنر بیشتر می‌شود؟ شاهد سانسور بیشتری خواهیم بود؟

هم میهن در  ادامه پرسیده است: آیا از سخنان وزیر ارشاد باید ترسید؟ وقتی می‌گوید نیروهای معتمد خودمان را می‌آوریم، خب اندیشه‌ورزی و اندیشه‌زایی آقای وزیر که مشخص است، یعنی وزیر ارشاد کسانی را جذب می‌کند که در خدمت ایده و اندیشه خودشان باشند؛ اندیشه‌ای که بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر آن را نمی‌پذیرند. ایشان می‌خواهد سایر ایده‌ها و اندیشه‌ها را کنار بزند؟ آن وقت وزارت ارشاد می‌شود وزارتخانه یک نگاه و سلیقه و تفکر خاص؟


منبع: روزنامه هم میهن