مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر، در ادامه مستلزم ابلاغ بود که وقفه‌ای کوتاه‌مدت در اجرایی شدنش، این گمانه را در ذهن برخی ایجاد کرده بود که شاید مستلزم دریافت نظر ذی‌نفعان و فعالان این حوزه است. با این همه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد این نگاه، ابلاغ را منوط به گذراندن پروسه‌ای طبیعی دانست و حالا رییس سازمان صداوسیما اعلام کرده است که مصوبه ابلاغ شده است.

چارسو پرس: پس از آخرین اظهارات وزیر ارشاد درباره مصوبه اخیر شبکه نمایش خانگی و بیان توضیحاتی درباره ابهامات و تاخیر در ابلاغ این مصوبه، رئیس سازمان صداوسیما از ابلاغ مصوبه تثبیت جایگاه نظارتی صداوسیما بر نمایش خانگی خبر داد.

پیمان جبلی ـ رئیس سازمان صداوسیما ـ در صفحه ویراستی خود که ظاهرا به تازگی در آن اعلام حضور کرده است، به نقل از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین نوشت که مصوبه درباره تثبیت جایگاه نظارتی سازمان صداوسیما بر نمایش خانگی ابلاغ شده است.

متن پیام جبلی به شرح زیر است:

«به گفته دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد».

بر اساس این گزارش، پیشتر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه شنیده می‌شود ریاست جمهوری ابلاغ مصوبه را به جلب نظر ذی‌نفعان و اهالی فیلم و سریال موکول کرده است، اینچنین اظهار کرده بود: «این یک روند طبیعی است و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی روالی را برای بررسی مسیر با حوزه‌های مختلف دارد. جلب نظر ذی‌نفعان تقریبا انجام شده و با بسیاری از گروه‌ها جلسه گذاشته شده است و اکنون در حال جمع‌بندی هستیم. کارگروه هم کار خود را در شورای عالی شروع کرده تا بتوانند زودتر در این‌باره به جمع بندی برسند.»