در ادامه جلسات نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران تئاتر دو نمایشنامه «کارنامه بندار بیدخش» نوشته بهرام بیضایی و «درس‌هایی برای یک عروس بی‌تجربه» روز شنبه ۱۴ مرداد در عمارت خانه تئاتر روخوانی می‌شوند.

چارسو پرس: «کارنامه بندار بیدخش» به کارگردانی مرجان صادقی و با نقش‌خوانی آذیتا نوری وفا و مرجان صادقی نایینی نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

بیضایی در ادامه تجربیات خود در زمینه برخوانی، این نمایشنامه را نیز همچون «آرش» و «آژدهاک» به نگارش در آورد که سال ۷۶ سال‌ها بعد از نگارش نسخه اولیه آن، با بازی مهدی هاشمی و زنده‌یاد پرویز پورحسینی در تئاتر شهر روی صحنه رفت.

در خلاصه داستان «کارنامه بندار بیدخش» آمده: بُندار دانشمندی است که جام جهان نما را برای جم ساخته است و چنان که بر می‌آید بیدخش اوست. او با اعتماد کامل، انواع دانش‌ها را به شاه می‌آموزد و جم نیز با این دانش‌ها بر جهان حکم می‌راند.اما جم بندار را تنها نردبانی از بهر صعود به قله قدر می‌داند و قدرت نیز چشمانش را کور کرده‌است. وی بندار بیدخش را فراموش کرده و از بیم این که مبادا روزی بندار دانشمند، این دانش‌ها را به دشمنی بیاموزد، او را به زندان «روئینه دژ» که ساخته دست و دانش خود بندار است می‌افکند. بندار در گوشه زندان به گذشته خود می‌نگرد و افسوس می‌خورد که چرا آن اندازه نسبت به شاه خوش‌بین بود و هنگام ساختن روئینه دژ، دست کم راهی پنهان برای روز مبادای خود هم تعبیه نکرد تا بگریزد.

 روخوانی نمایشنامه‌ای که پرویز پورحسینی و مهدی هاشمی بازی کردند

حالا قرار است این نمایشنامه با نقش‌خوانی دو بازیگر زن روخوانی بشود.

این جلسه ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ مرداد برپا خواهد شد.

 روخوانی نمایشنامه‌ای که پرویز پورحسینی و مهدی هاشمی بازی کردند

اما نمایشنامه «درس‌هایی برای یک عروس بی‌تجربه» نوشته خوسه ریورا است که با ترجمه سبا هاشمی، کارگردانی و نقش‌خوانی نیلوفر رفیعی روخوانی می‌شود. زهرا یعقوبی دیگر نقش‌خوان این نمایشنامه‌خوانی است.

این نمایشنامه نیز ساعت ۱۹ و سی دقیقه روخوانی می‌شود.

هر دو نمایشنامه در سالن استاد جوانمرد عمارت خانه تئاتر به نشانی: خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، بعد از تقاطع سمیه، شماره ۲۶۰ نمایشنامه‌خوانی می‌شوند.