سه نمایشنامه‌ از هارولد پینتر با ترجمه‌ی بهاره شفیعی سروستانی منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر:  این کتاب با عنوان «کوتوله‌ها و دو نمایشنامه‌ی دیگر» روانه‌ی بازار کتاب شده است.

در این کتاب سه نمایشنامه‌ «کوتوله‌ها»، «درد مختصر» و « آخرین روزنامه‌ی‌ فروخته‌‌شده» از مجموعه نمایشنامه‌های پنتر برگزیده و منتشر شده‌اند.

نمایشنامه‌ی «کوتوله‌ها» ریشه در رمان منتشرنشده‌ پینتر دارد. فضای نمایشنامه‌، فضای ذهنی بسیار پیچیده‌ای است. او این نمایشنامه را از دل رمانی که هرگز منتشر نشد، بیرون کشید و برای اجرا آماده کرد.

نمایشنامه‌ی «درد مختصر» چهارمین نمایشنامه‌‌ی پینتر ‌‌است. اجرای این نمایش در صحنه‌‌‌ی تئاتر به‌دلیل وجود شخصیتی متفاوت به‌‌نام «کبریت‌فروش» بسیار مشکل می‌نماید. به همین‌‌خاطر متن نمایشی «درد مختصر» تاکنون بیشتر به‌‌صورت رادیویی اجرا شده است. «درد مختصر» مانند اغلب آثار پینتر با یک اضمحلال کامل به‌پایان می‌رسد‌.

در متن نمایشنامه‌‌ی کوتاه «آخرین روزنامه‌‌ی فروخته‌‌شده» نشانه‌های یک اضمحلال و فروپاشی فردی دیده می‌شود. در این نمایشنامه هر دو شخصیت نمایش دچار نسیان و فراموشی‌اند. آن‌ها یکدیگر و حتا خود را از یاد می‌برند. «آخرین روزنامه‌‌ی فروخته‌‌شده» متنی کوتاه، موجز و به‌‌شدت نمایشی‌ است.

هارولد پینتر، یکی از تأثیرگذارترین درام‌نویسان تئاتر مدرن، دهم اکتبر سال 1930 در هاکنی، محله‌ای فقیرنشین و کارگری در شرق لندن، به‌دنیا آمد و در 24 دسامبر سال 2008 بر اثر سرطان کبد درگذشت. او در سال 2005 برنده ی جایزه نوبل ادبیات شده است. پینتر علاوه بر نمایشنامه‌نویسی به فیلمنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی تئاتر نیز می‌پرداخت.

«کوتوله‌ها و دو نمایشنامه‌‌ی دیگر» در 120 صفحه و با قیمت 5800 تومان به‌همت انتشارات افراز منتشر شده است.