داوود کیانیان کارگردان پیشکسوت و شناخته شده تئا‌تر از چاپ یک مجموعه نمایشنامه کودک مشتمل بر ۲۰ نمایشنامه که ۲ نمایشنامه از آن نوشته خود او است از طریق انتشارات منادی و تربیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: / هنرآنلاین: داوود کیانیان نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئا‌تر و از فعالان حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان که در این زمینه آثار متعددی را نویسندگی و کارگردانی کرده است، در حال حاضر به دنبال پیگیری مسائل مربوط به بنیاد نمایش کودک است که پیشتر در جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان اعلام موجودیت کرده بود.

او در رابطه با دیگر فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر با همراهی گروهی از فعالان حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان در حال تالیف دایرة المعارف و تاریخ تئا‌تر کودکان و نوجوانان و همچنین ادبیات نمایشی کودکان و نوجوانان ایران نیز هستیم.

کیانیان ادامه داد: در کنار همه این فعالیت‌ها در صدد ایجاد موزه کودکان و نوجوانان ایران نیز هستیم که در حقیقت همه این‌ها از جمله کارهای بزرگ و زیربنایی است که طبیعتا به زودی نمی‌توانند محقق شوند و نیازمند همکاری جمعی و سرمایه‌گذاری‌های نسبتا کلان در این حوزه است.

این فعال حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان با بیان این مطلب بیان داشت: بنابراین ما دست همکاری به سمت متولیان این مسائل دراز می‌کنیم و آمادگی این را داریم که به صورت کار‌شناسانه این فعالیت‌ها را با همکاری صاحب نظران و فعالان این حوزه انجام دهیم.

این پیشکسوت تئا‌تر همچنین از چاپ یک مجموعه نمایشنامه کودک مشتمل بر ۲۰ نمایشنامه که ۲ نمایشنامه از آن نوشته خود او است از طریق انتشارات منادی و تربیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: علاوه بر این در حال مذاکره برای تهیه یک مجموعه بیست‌تایی دیگری در رابطه با کتاب‌های آموزشی تئا‌تر کودکان و نوجوانان هستیم که قرار است به همت بنیاد نمایش کودک تهیه و به چاپ برسد.

کیانیان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در حال تدارک مقدمات لازم جهت برگزاری سمینار علمی پژوهشی نمایش و جلوه‌های آیینی و نمادین مناسک حج ابراهیمی هستیم که فراخوان آن از جانب حوزه هنری صورت گرفته است.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو در اظهار نظری درباره انتخاب مهدی شفیعی به عنوان مدیرکل اداره هنرهای نمایشی،گفت: باید منتظر بود و دید که آیا با مدیریت جدید مرکز هنرهای نمایشی تحول مثبتی در این حوزه رخ خواهد داد یا خیر، لذا نمی‌توان تنها از روی شعار‌ها و وعده‌هایی که مطرح می‌شود چیزی را پیش بینی کرد.

این کارگردان شناخته شده تئا‌تر در پاسخ به این سوال که بهترین و بد‌ترین اتفاق تئاتری سال جاری از نظر او چه چیزی بوده است، گفت: بهترین اتفاقی که ما در تئا‌تر همواره با آن مواجه بوده‌ایم البته تلاش هنرمندان تئا‌تر برای زنده نگه داشتن این هنر بوده و این همواره کاملا قابل لمس و رویت است یعنی آنچه که در حوزه تئا‌تر به ویژه در سال جاری اتفاق افتاده است بیشتر حاصل تلاش هنرمندان تئاتری است و نه مدیران و متولیان تئا‌تر.

او ضمن انتقاد به روند تغییر مدیریت‌ها در حوزه هنرهای نمایشی، آن را یک اپیدمی عنوان کرد که در سطح تعیین مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم مشهود است و به گفته او تبدیل به یک قاعده شده است.

کیانیان در پایان طی ارائه پیشنهادی تاکید کرد: متولیان تئا‌تر کشور باید تمام برنامه ریزی‌های تئا‌تر چه در زمینه سیاست‌ها و صرف بودجه‌های تئاتری و به طور کلی هر عملی که در این زمینه انجام می‌گیرد و از همه مهم‌تر تعیین مدیران تئاتری را با نظر جامعه تئاتری انجام دهند چراکه جامعه تئاتری در این صورت است که می‌تواند رشد و ادامه منطقی خود را جستجو کند و در غیر این صورت وضعیت کنونی همچنان ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط:

چهره های تئاتر در جلسه معارفه مدیر جدید چه گفتند؟

تئاتر «مان» فراخوان داد

رونمایی از سه کتاب علیرضا کوشک جلالی

«تیستوی سبز انگشتی» برای خبرنگاران و عکاسان اجرا می شود

فیلم تئاتر سه نمایش عرضه می‌شود.

گزارش تصویری مراسم معارفه مدیر کل هنرهای نمایشی

«هدیه جشن سالگرد» به صحنه می‌رود

نگاهی به نمایش «پاییز» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی‌مرند

ضرورت‌ حمایت‌های مالی دولت از تئاتر بررسی می‌شود

آخرین فرصت حضور در جشنواره بین‌المللی یونیما جوان

میرمنتظمی با «فیل قرمز» به ژاپن می‌رود

فراخوان بیست و چهارمین جشنواره سراسری «تئاتر سوره ماه» منتشر شد