رئیس اتحادیه بازیگران هالیوود در تازه‌ترین اظهار نظر خود از هوش مصنوعی به مثابه «شربت مهلک» و «سمی» نام برد که صنعت سینما را مسموم می‌کند.

چارسو پرس: فران درشر، رئیس اتحادیه بازیگران هالیوود، در تازه‌ترین پادکست اعتصاب این اتحادیه که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد که سوءاستفاده بالقوه هالیوود از هوش مصنوعی به مثابه «شربت مهلک» و «سمی» است که باید هر چه سریع تر مصرفش به شدت محدود شود.

هوش مصنوعی مولد که قادر به نوشتن فیلمنامه و تقلید دیجیتالی تصاویر بازیگران، بدلکاران و دست اندر کاران پشت صحنه است، اکنون به یکی از مسائل جدی اتحادیه بازیگران ونویسنده‌های هالیوودی تبدیل شده است.

بسیاری از اعضای این اتحادیه همچنین قربانیان «دیپ فیک‌های» هوش مصنوعی مولد بوده‌اند که در آن‌ها صورت و صدایشان به وسیله کامپیوتر تقلید شده است و روی بدن یک فرد دیگر اغلب در سایت‌های هرزه‌نگاری گذاشته شده است.

درشر در این پادکست می‌گوید: وقتی شما ترکیبی از وال استریت، طمع، فناوری و بچه‌های باهوش دارید که به چیزی به خودشان فکر نمی‌کنند، می‌توانید شربت مهلکی درست کنید که با آن همه را مسموم کنید و من نمی‌خواهم که ما دیگر این سم را بخوریم.

بنابراین ما باید دورتادور این ترکیب سمی حصار بکشیم و همه باید بدانند که ما با یک جور دینامیت سروکار داریم و باید با احتیاط بسیار زیاد و وضع قوانین بسیار دقیق ضمن ارتباطات بسیار با هنرمندان و کسب رضایت آن‌ها و پرداخت غرامت با آن‌ها با این دینامیت رفتار شود.

غرامت و رضایت. این اسم این بازی است. جای زیادی برای دست و پا زدن در این فضا وجود ندارد. شما باید غرامت بپردازید و رضایت ما را جلب کنید، والسلام. در غیر این صورت، ما چیزی برای از دست دادن نداریم. ما به جز چهره، ژست‌ها، بازیگری و صدایمان دیگر چه داریم؟ اینها چیزهایی هستند که ما می‌فروشیم. این چیزی است که ما هستیم. آن‌ها می‌خواهند این موارد را با هوش مصنوعی تقلید کنند. همه به عنوان یک سرگمی مشغول تماشای این مصیبت هستند، در حالی که این دعوا بر سر معاش و رزق اعضای اتحادیه من است.

قطع معاش ما راه حل این مساله نیست. انسان‌زدایی از این صنعت راه حل نیست، ولو این که اگر حواس‌مان نباشد هر دوی این اتفاقات رخ خواهد داد، چون ما با افرادی سر و کار داریم که فکر نمی‌کنند، به دیگران اهمیت نمی‌دهند و به شدت حریص و طماع هستند.