جورج کلونی برای «کلاه چرمی‌ها» موفقیتی به دست نیاورد اما او برای ساخت «شب به‌خیر و موفق باشید» قمار بزرگی کرد و خانه‌اش را وثیقه قرار داد که ریسک خطرناکی برای این ستاره هالیوود به شمار می‌رفت.

چارسو پرس: جورج کلونی برای شب به‌خیر و موفق باشید - Good Night, and Good Luck در سال ۲۰۰۵ موفق به فروش مجموعا ۵۶ میلیون دلاری با احتساب میزان فروش از محل دی.وی.دی شد، اما شانس ستاره بتمن در سال ۲۰۰۸ پس از تلاش برای ساخت کلاه چرمی‌ها – Leatherheads به پایان رسید.

بازیگر اوشن ۱۱ که یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت سینما در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی هر دو کار و تهیه‌کنندگی کلاه چرمی‌ها را بر عهده داشت.

جورج کلونی تقریبا دو دهه پیش صرفا آن دکتر خوش‌تیپ از مجموعه محبوب کمدی بخش فوریت‌های پزشکی یا ای‌آر (ER) بود، اما او پیشرفت قابل ملاحظه‌ای که داشت و به بازیگری کاریزماتیک و تطبیق‌پذیر برای ایفای نقش‌های مختلف تبدیل شد. او از ایفای نقشی رمانتیک گرفته تا تمرکز حواس مخاطب بر روی پرده، می‌تواند همه این کارها را آن هم بدون زحمت انجام دهد.

بخش فوریت‌های پزشکی یا ای‌آر (ER) یک مجموعه تلویزیونی محبوب درباره پرستاران، پزشکان و دانشجویان علوم پزشکی بود که در بخش فوریت‌های پزشکی یک بیمارستان در شیکاگو کار می‌کردند. ای آر در سال ۱۹۹۴ میلادی پخش شد و در سال ۲۰۰۴ میلادی ۲۱ جایزه امی دریافت کرد.

بازیگر نیمه ماه مارس - Ideas of March (به نویسندگی و کارگردانی جورج کلونی) یکی از پردرآمدترین بازیگران این صنعت است و تقریباً هر پروژه‌ای که او انجام می‌دهد در گیشه به موفقیت دست می‌یابد.

کلونی خانه‌اش را وثیقه کارش کرد

کلونی تصمیم گرفت خانه‌اش را وثیقه قرار دهد تا بتواند بودجه شب به خیر و موفق باشید را تامین کند. او حتی از مارک کوبان و جفری اسکال هم کمک گرفت و اعتبار تهیه کنندگی فیلم را به آنها داد.

ستاره هالیوود دستمزدش را به سه دلار کاهش داد

این تمام ماجرا نیست چرا که جورج که قرار بود ۱۲۰ هزار دلار بابت بازی در این فیلم دستمزد بگیرد آن را کاهش داد و تنها سه دلار بابت این کار گرفت.

این حرکت جسورانه کلونی خطرناک بود، چرا که یک سلبریتی در لیست A هرگز نمی‌تواند موفقیت یک فیلم را تضمین کند. با این وجود قمار او نتیجه داد و به فروش ۵۶.۵ میلیون دلاری برای شب به خیر و موفق باشید دست یافت.

درام شب‌بخیر و موفق باشید موفق شد در ۶ رشته از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه اسکار شود.

در این فیلم، ماجرای کشمکش ادوارد مورو خبرنگار رادیو و تلویزیون با جوزف مک‌کارتی سناتور ایالت ویسکانسین در سال ۱۹۵۳ روایت می‌شود.

اما کلاه چرمی‌ها تنها توانست در نخستین روز اکران خود ۴.۵۴ میلیون دلار در گیشه به دست آورد که بسیار پایین بود بر خلاف پیش‌بینی‌ها که گمان می‌رفت فیلم شماره یک در میزان فروش باشد.

فیلم سال ۲۰۰۸ جورج کلونی از سوی منتقدان به ویژه از حیث فیلمنامه شدیدا مورد نقد قرار گرفت و تخریب شد. این فیلم با وجود به کارگیری بازیگران نامی بزرگ موفق نشد چرا که تنها ۴۱.۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و ۹.۲ میلیون دلار هم از فروش دی.وی.دی به دست آورد.

در کلاه‌چرمی‌ها Leatherheads در کنار کلونی بازیگرانی چون جان کرازینسکی، رنی زلوگر، جاناتان پرایس، استیون روت، وین دووال، کیت لونکر، رابرت بیکر، مالکوم گودوین، تیم گریفین، مت بوشل، جرمی رچفورد، جک تامپسون، بلیک کلارک، توماس فرانسیس مورفی و ماریان سلدس ایفای نقش کرده‌اند.