امیر عباسی کارگردان نمایش «اسکرین شات» درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

چارسو پرس: امیر عباسی کارگردان نمایش «اسکرین شات» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره این اثر نمایشی گفت: این نمایش ابتدا قرار بود تابستان سال گذشته روی صحنه برود که با توجه به شرایط جامعه ترجیح ما بر این شد که وقفه ای در اجرای کار داشته باشیم و زمانی را برای اجرا انتخاب کنیم که جامعه پذیرای آن باشد از این رو ابتدای سال جاری را برای شروع پیش تولید و تولید آن در نظر گرفتیم و کار را شروع‌ کردیم.

وی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: نمایشنامه تک صحنه ای است و از ابتدا تا پایان هیچ وقفه ای در روند آن پیش نمی آید. دیالوگ ها در پیشرفت داستان تاثیر به سزایی دارند و همین دیالوگ محور بودن باعث شکل گیری ریتم مناسبی در نمایش شده است. نمایشنامه «اسکرین شات» به شیوه رئالیستی به نمایش درآمده است و همه چیز برای مخاطب ملموس و واقعی است البته یک چرخش در انتهای نمایشنامه وجود دارد که باعث غافلگیری مخاطب خواهد شد.

عباسی درباره مضمون نمایش عنوان کرد: داستان در مورد یک گروه از دوستان است که در یک شب تصمیم می‌گیرند برای نشان دادن صداقت و شفافیت در روابطشان یک بازی انجام دهند. ابتدا همه چیز آرام است، اما طولانی شدن شب و آشنا شدن با رمزها و اسرار مخفی هر فرد، باعث بروز موقعیت‌های پیچیده و دراماتیک می‌شود. در این نمایش موضوعاتی مانند اعتماد، حریم خصوصی و پیامدهای فاش کردن واقعیت در روابط انسانی مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان تئاتر درباره روند تمرین های نمایش عنوان کرد: تمرینات نمایش «اسکرین شات» از ابتدای بهار امسال آغاز شد و بعد از حدود سه ماه تمرین، کار آماده اجرا شد.

وی درباره شیوه اجرایی «اسکرین شات» یادآور شد: رخدادهای نمایش در زمان حال و در شهر تهران اتفاق می افتد، فضایی کاملا آشنا برای تمام بینندگان که هر کدام از آنها شاید یک بار در چنین مهمانی بوده اند. نمایش اثری درام و کمدی است. سعی کرده ایم در اجرا عناصری از هر ۲ شیوه را با هم ترکیب کنیم و با استفاده از ساختار داستانی جذاب و نوآورانه، تنش‌ها و درگیری‌های شخصیتی را با دقت برجسته کرده و تماشاگران را به تماشای سفری پرماجرا و پرشور دعوت کنیم. تلاش کردیم در اجرا با خلق لحظاتی پرهیجان، همزمان بازتاب‌دهنده مسائل اجتماعی هم باشیم.

وی ادامه داد: در اجرا از یک سو با طنز و شوخ‌طبعی که در شخصیت ها و موقعیت ها وجود دارد، لحظات سرگرم‌کننده و کمدی به نمایش گذاشته شده است اما از سوی دیگر، با معرفی اسرار و رمزهایی که شخصیت‌ها پنهان می‌کنند، به صورت تدریجی به سوالات جدی و دراماتیک درباره اعتماد، حریم خصوصی و پیامدهای فاش کردن واقعیت پرداخته ایم. بنابراین «اسکرین شات» می‌تواند به طور همزمان خنده و تامل را برای بینندگان به ارمغان بیاورد.

عباسی در پایان درباره طراحی صحنه نمایش متذکر شد: نمایش «اسکرین شات» در فضایی محدود و محصور در داخل پشت بام یک خانه اتفاق می افتد. این محدودیت فضایی باعث تمرکز بیشتر بر روی شخصیت‌ها و ارتباطات آن‌ها می‌شود. پشت بامی که به عنوان محل اصلی نمایش استفاده می‌شود، محیطی آشنا برای شخصیت‌ها و تماشاگران است اما این فضا به تدریج به محلی ممنوعه و پر از تنش تبدیل می‌شود. در طول داستان، شاهد تغییرات در محیط و روابط شخصیت‌ها در این فضا هستیم.

میرحسین رضازاده، حامد آرامی، امیرحسین همایونی، ستاره فلاح فرد، سحر قلباربند، حسین جاهد، رومینا کوهزاد و مرضیه ابراهیمی بازیگران نمایش «اسکرین شات» هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: فرض کنید در یک دورهمی، در کنار همسر و دوستانتان، مجبور شوید تمام محتویات تلفن همراهتان را با صدای بلند بخوانید.


منبع: خبرگزاری مهر