برخی از فیلم‌های اکشن تاریخی و جذاب هالیوود نه فقط بخاطر سکانس‌های دیدنی و فوق‌العاده، بلکه به‌ دلیل بازی بی‌نظیر ستارگان سینما و بهترین بازیگران اکشن در آن‌ها در ذهن و قلب مخاطبان باقی مانده‌اند.

چارسو پرس: فیلم‌های ژانر اکشن به عنوان یکی از محبوب‌ترین گونه‌های سینمایی، از همان ابتدا به‌خاطر صحنه‌های هیجان‌‌انگیز، بدلکاری‌های با اکتان بالا، جلوه‌های ویژه‌ی کوبنده و قهرمان‌هایی که با قدرت‌های فراانسانی روی پرده‌ی ظاهر می‌شدند شناخته می‌شوند. قهرمان‌هایی که با توان بالا و قدرت منحصربه‌فردی که دارند حتی وقایع تلخ و غیرقابل کنترل زندگی را به سخره می‌گیرند و آن‌ها را تحت کنترل خودشان قرار می‌دهند.

اگرچه تمامی این مسائل در پیشرفت و محبوبیت فیلم‌های اکشن نقش بالایی دارند، اما کلیدی‌ترین عنصری که آن‌ها را در مسیر رسیدن به موفقیت کمک می‌کند حضور بهترین بازیگران اکشن و مجموعه‌ای کارآمد و حرفه‌ای از ستارگان مطرح و درجه ‌یک سینما در این پروژه‌هاست. بازیگران A-list این صنعت که محبوبیت، کاریزما و مهارتشان موجب بالا رفتن قدرت کشش این آثار و جذب مخاطب بیشتر برای آن‌ها شده ‌است.

از آنجایی که بسیاری از فیلم‌های اکشن از تیم بازیگری قابل توجهی سود می‌برند در ادامه ما به بررسی آثاری که بالای لیست بهترین بهترین‌ها در این زمینه قرار دارند پرداخته‌ایم. از فرنچایز‌های شاخص و شناخته شده گرفته تا بلاک‌باسترهای ژانر، این فیلم‌ها معیاری برای گردآوری سهمگین‌ترین و جذابترین تیم‌های بازیگری که تا به حال در دنیای سینمای اکشن دیده شده‌اند تعیین کرده‌اند که الگوی خوبی برای دیگر فیلم ها هستند.

علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن حتماً تاکنون خبر ساخت چهارمین قسمت از فرنچایز «بی‌مصرف‌ها» (Expend4bles) را شنیده‌اند و بی‌صبرانه منتظر انتشار این اکشن جذاب تکانی بزرگ به سالن‌های سینما بدهد. اما اگر از این انتظار خسته شده‌اید، به ما بپیوندید تا باهم به کاوش در قلمرو شگفت‌انگیز اکشن‌های پرستاره بپردازیم. آثاری که نه تنها تعدادی از عظیم‌ترین سکانس‌های این ژانر را به نمایش می‌گذارند بلکه گروه‌های بازیگری شاغل در آن‌ها متشکل از مشهورترین و بزرگترین ستارگان صنعت سینما هستند که تاکنون در یک فیلم کنار هم قرار گرفته‌اند.

۱۰. بیل را بکش ۱ و بیل را بکش ۲ (Kill Bill Vol.1 & Kill Bill Vol. 2)

۱۰. بیل را بکش ۱ و بیل را بکش ۲ (Kill Bill Vol.1 & Kill Bill Vol. 2)

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا ای فاکس، لوسی لیو، مایکل مدسن
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: قسمت اول ۸۵ از ۱۰۰، قسمت دوم ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: قسمت اول ۸.۲ از ۱۰، قسمت دوم ۸ از ۱۰

قدرت فراوان و شخصیت منحصربه‌فرد بازیگران زن زیبا و بااستعداد مجموعه فیلم دو قسمتی «بیل را بکش» اثر کارگردان کاربلد و صاحب سبک کوئنتین تارانتینو، از اساسی‌ترین مشخصه‌ها و نقاط قوت آن‌ها است که عمق و پیچیدگی خاصی را به داستان این آثار می‌بخشد. در گروه بازیگری این فیلم از تعدادی بازیگر زن بااعتماد‌به‌نفس و دارای شخصیت قدرتمند مانند لوسی لیو، ویویکا ای فاکس و داریل هانا استفاده شده ‌است و انتخاب هوشمندانه‌ی تارانتینو برای بازیگر نقش اصلی آن یعنی اوما تورمن باعث شکل‌گیری گروهی شد که حضورشان کنار یکدیگر نه تنها یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش جذابیت این مجموعه فیلم بود، بلکه اجراهای حرفه‌ای و مسلط آن‌ها حس توانمندی و قدرت زنان، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر ذهنی و روانی را به مخاطب منتقل می‌کرد.

با حضور چنین زنان قدرتمندی که در مجموعه فیلم‌های «بیل را بکش» دور هم جمع شده‌اند و گروه بازیگری حرفه‌ای آن را تشکیل داده‌اند، این فیلم را می‌توان به عنوان معیاری شاخص برای نشان دادن توانایی و قدرت زنان در فیلم‌های اکشن معرفی کرد؛ همچنین، نقش‌های متنوع و تأثیرگذار این بازیگران زن در شکل‌دهی به روایت و اثربخشی بیشتر چنین فیلم‌هایی بسیار مؤثر است که نباید از این نکته‌ی مهم غافل شد. با تمام این‌ها «بیل را بکش» تنها به نمایش زنان قدرتمند در صحنه‌های اکشن جسورانه و پر از خونش نمی‌پرداخت و در گروه بازیگری آن از بازیگران مرد قدیمی و کارکشته‌ی سینما مانند دیوید کارادین در نقش بیل مرموز و مایکل مدسن با آن جذابیت ذاتی همیشگی‌اش نیز استفاده شده‌ بود.

۹. مخمصه (Heat)

۹. مخمصه (Heat)

  • کارگردان: مایکل مان
  • بازیگران: رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر، تام سایزمور، ناتالی پورتمن
  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۵
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۳ از ۱۰

«مخمصه»‌ی مایکل مان یک تریلر جنایی جذاب و هیجان‌انگیز با روایتی متفاوت از کشمکش‌ها و تعقیب‌وگریزهای دیوانه‌وار یک کارآگاه حرفه‌ای و یک خلافکار کارکشته است که شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده‌اش مرز بین خیر و شر را در ذهن بیننده کمرنگ‌ و حتی محو می‌کند. این فیلم به دلیل حضور مجدد دو غول بازیگری سینما یعنی آل پاچینو و رابرت دنیرو در یک اثر که برای اولین بار پس از قسمت دوم «پدرخوانده» اتفاق می‌افتاد به شدت مورد توجه بینندگان قرار گرفت. این‌بار اما برخلاف فیلم «پدرخوانده» زوج رویایی پاچینو – دنیرو در صحنه‌های متعددی روبروی یکدیگر قرار گرفتند و ما شاهد شکل‌گیری شیمی بی‌نظیری میان دو استعداد فوق‌العاده بودیم که با حضور باشکوهشان فیلم را به اوج رساندند.

اجرای پر از ظرافت این دو بازیگر کهنه‌کار در نقش‌های اصلی فیلم که شخصیت‌های یک پلیس مصمم به‌نام وینسنت هانا (آل پاچینو) و تبهکاری باهوش به‌نام نیل مک‌ کاولی (رابرت دنیرو) را بازی می‌کردند انرژی پویایی را وارد اتمسفر فیلم کرد. البته درخشش «مخمصه» تنها به‌ دلیل حضور این دو بازیگر نبود، بلکه پروژه از تیم بازیگری کارکشته‌ای سود می‌برد که با ارائه‌ی بازی‌های جاه‌طلبانه و فوق‌العاده در نقش‌های مکمل، عمق و ظرافت بیشتری به داستان بخشیدند. بازیگرانی مانند وال کیلمر، جان وویت، تام سایزمور و اشلی جاد، که حضور هرکدام‌شان وزنه‌ای مهم در این اثر محسوب می‌شود. در نهایت حضور یک گروه بازیگری درجه یک از ستاره‌های سینما در این فیلم مجموعه‌ای غنی از شخصیت‌های باورپذیر را ایجاد کرد که هرکدام از آن‌ها انگیزه و پیچیدگی‌های خاص خود را داشتند و همین شاخصه «مخمصه» را به یک تجربه‌ی سینمایی فراموش نشدنی بدل کرد که هنوز هم ارزش تماشای بالایی دارد.

۸. کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job)

۸. کسب‌وکار ایتالیایی (The Italian Job)

  • کارگردان: اف. گری گری
  • بازیگران: مارک والبرگ، شارلیز ترون، ادوارد نورتون، جیسون استاتهام
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۳
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

اگرچه شاید به نظر بسیاری نسخه‌ی سال ۲۰۰۳ فیلم «کسب‌وکار ایتالیایی» جذابیت نسخه‌ی اصلی آن که در سال ۱۹۶۹ ساخته شده‌ است را نداشته باشد، اما بازیگران بااستعداد زیادی را وارد سینما کرد که همین موضوع ارزش تماشای بالایی به آن می‌دهد. این فیلم تلاش کرده بود تا با گردآوری ترکیب جذاب و قابل توجهی از بازیگران باسابقه و اثبات‌شده و استعدادهای بازیگری جدید، گروه بازیگری جسورانه‌ای را شکل دهد که در کنار داستان جذابش به اثری با سرگرم کنندگی حداکثری تبدیل شود. بازیگرانی مانند مارک والبرگ، شارلیز ترون، ادوارد نورتون، ست گرین و جیسون استاتهام که کنار یکدیگر گروه بازیگری سطح بالایی را شکل داده بودند. با در نظر گرفتن تمام این‌ها، این نسخه از فیلم «کسب‌وکار ایتالیایی» هنوز جادوی فیلم اول را ندارد اما حضور این گروه بازیگری تحسین شده که برخی از بهترین بازیگران اکشن میانشان حضور دارند، سطحی از قدرت و جذابیت ستاره‌ای را به آن اضافه می‌کند که بیننده تا آخرین ذقایق با خود همراه می‌سازد.

۷. جوخه انتحار (The Suicide Squad)

۷. جوخه انتحار (The Suicide Squad)

  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، وئل کینامان، سیلوستر استالونه
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

شکست بزرگ دیوید آیر در تبدیل کمیک بوک پرطرفدار «جوخه‌ی انتحار» دی سی به یک اثر سینمایی ماندگار موجب ناامیدی طرفداران و منتقدان شد و فیلم فاجعه‌ی او امتیاز ناچیز ۲۵ از ۱۰۰ را در وبسایت «راتن تومیتوز» (Rotten Tomatoes) به خودش اختصاص داد. دی سی اما هنوز به این داستان محبوبش امید داشت و در سال ۲۰۲۱ و در نلاشی دیگر، این‌بار وظیفه‌ی زنده کردن آن را به جیمز گان سپرد. رویکرد متفاوت جیمز گان در ساخت دومین قسمت از «جوخه‌ی انتحار» جواب داد و حالا این اثر ابرقهرمانی نمره‌ی بسیار خوب ۹۰ از ۱۰۰ را در وبسایت «راتن تومیتوز» جلوی اسمش می‌بیند. اما دلیل این موفقیت چه بود؟

علاوه‌ بر عواملی مانند فیلمبرداری خلاقانه، صحنه‌های اکشن جذاب و داستان گیرا، مهم‌ترین دلیل موفقیت این فیلم تغییراتی بزرگ در گروه بازیگران آن بود. «جوخه‌ی انتحار» به عنوان یکی از پرستاره‌ترین آثار سال‌های اخیر به شمار می‌رود که با گردآوری مجموعه‌ای چشمگیر از بازیگران بااستعداد و ستارگان مطرح سینما خون تازه‌ای در رگ‌هایش جریان پیدا کرد.

مارگو رابی دوباره با نقش پرطرفدار «هارلی کویین» (Harley Quinn) بازگشته تا با کارهای شرورانه‌اش تماشاگران را هیجان‌زده کند و «بلاد اسپورت» (Bloodsport) که نقش او را ادریس البا بازی می‌کند عضو تازه‌ی این گروه دیوانه است. از دیگر ستاره‌های این گروه بازیگری فوق‌العاده می‌توان به جان سینا در نقش «پیس‌میکر» (Peacemaker)، ویولا دیویس در نقش «آماندا والر» (Amanda Waller)، یوئل کینامان که نقش «ریک فلک» (Rick Flag) را بازی می‌کرد و سیلوستر استالونه که وظیفه‌ی صداپیشگی شخصیت «پادشاه کوسه» (King Shark) را بر عهده داشت اشاره کرد. البته نباید از بازی‌های قابل توجه جای کورتنی، پیتر کاپالدی، دیوید دستمالچیان، دنیلا ملکیور و پیت دیویدسون به سادگی عبور کرد که در نقش‌های مکمل حضور موفق و موثری داشتند.

این ترکیب پرستاره به این فیلم که ترکیبی دلنشین از اکشن و طنز است کمک بسیاری می‌کند و به تماشاگران تضمین می‌دهد با نمایشی فراموش نشدنی، پر از استعداد و کاریزمای بازیگری روی پرده‌ی سینما مواجه خواهند شد که از هر طریق ممکن تلاش می‌کند گذشته‌ی تارکش را به فراموشی بسپارد و به فیلم محبوب طرفداران مدرن تبدیل شود.

۶. فرشتگان چارلی (Charlie’s Angels)

۶. فرشتگان چارلی (Charlie’s Angels)

  • کارگردان: جوزف مک‌گینتی نیکول
  • بازیگران: کامرون دیاز، درو بریمور، لوسی لیو، بیل مری، سام راکول
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۶ از ۱۰

اکران فیلم «فرشتگان چارلی» در سال ۲۰۰۰ موجب بروز انقلابی بزرگ در ژانر اکشن شد، زیرا با نمایش زنان قدرتمند به‌ عنوان قهرمانانی ماهر، باهوش و توانا موفق شد ذهنیتی تازه از قهرمان‌های فیلم‌های این ژانر در ذهن بیننده ایجاد کند. این فیلم که کارگردانی آن را جوزف مک‌گینتی نیکول بر عهده داشت داستان سه قهرمان زن با بازی کامرون دیاز، درو بریمور و لوسی لیو در گروهی به‌نام «فرشتگان چارلی» را به تصویر می‌کشد. این فیلم تلاش می‌کند تا با نمایش قدرت، استقلال و توانایی‌های منحصربه‌فرد این سه زن در انجام مأموریت‌های خطرناک، کلیشه‌های جنسیتی سنتی را زیر سوال ببرد و آن‌ها را به چالش بکشد.

از دیگر موضوعات مهمی که «فرشتگان چارلی» به آن‌ها می‌پردازد، اهمیت کار گروهی، رفاقت و وفاداری بین اعضای گروه است و نشان می‌دهد که زنان می‌توانند با حمایت و پشتیبانی از یکدیگر قدرت بسیار زیادی بگیرند که این کار به ارتقای شخصیت و اعتمادبه‌نفس آن‌ها نیز کمک خواهد کرد. این فیلم که ژانر آن ترکیبی از اکشن و طنز است، به دلیل نشان دادن تصویری توانمند و قهرمانانه از زنان روی پرده‌ی سینما به شهرت رسید و راه را برای تولید فیلم‌های متنوع دیگر در این ژانر که به زنان می‌پرداختند و مضمون جسورانه‌ای داشتند باز کرد.

این تصویر متفاوت از زنان روی پرده‌ی سینما در فیلم «فرشتگان چارلی» برای همیشه آن را به عنوان یک فیلم پیشگامانه در تاریخ ثبت کرد. البته حضور بازیگران توانمند هالیوود و ستارگان سینما مانند بیل موری، کریسپین گلوور، ملیسا مک کارتی، مت لبلانک، ال‌ال‌ کول جی، تام گرین، سام راکول، لوک ویلسون، و تیم کاری که گروه بازیگری فیلم را تکمیل می‌کردند در مطرح شدن آن بسیار موثر بودند.

۵. دوازده یار اوشن (Ocean’s Twelve)

۵. دوازده یار اوشن (Ocean’s Twelve)

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، کاترین زیتا جونز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۴
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۵۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰

اگرچه فیلم «دوازده یار اوشن» بیشتر یک اثر کمدی است تا یک اکشن، اما باز هم سکانس‌های اکشن بسیاری در این فیلم یافت می‌شود که بتوان آن را در فهرست فیلم‌های اکشن تاریخ سینمای هالیوود قرار داد. نسخه‌ی اصلی «یازده یار اوشن» که در سال ۱۹۶۰ ساخته شد دارای گروه بازیگری قابل توجهی بود که برخی از بزرگترین نام‌های آن زمان مانند فرانک سیناترا، دین مارتین، و سامی دیویس جونیور و پیتر لافورد را در آن حضور داشتند.

در سال ۲۰۰۱ استیون سودربرگ با دور هم جمع کردن تاثیرگذارترین و البته پرزرق‌وبرق‌ترین گروه بازیگرانی که هالیوود تا آن زمان به خود دیده بود، یک بازسازی جذاب و هوشمندانه از این اثر کلاسیک ارائه کرد. سوپراستارهای درجه یک سینما و بهترین بازیگران اکشن مثل جورج کلونی، برد پیت، مت دیمون، دان چیدل، اندی گارسیا، برنی مک، کیسی افلک و جولیا رابرتز که یک ترکیب برنده برای موفقیت هر فیلمی بودند.

دنباله‌ی این فیلم هم که در سال ۲۰۰۴ با نام «دوازده یار اوشن» ساخته شد، توانست بازیگران، سرگرمی و انرژی مثبت قسمت اصلی را حفظ کند و حتی آن را به سطح بالاتری ارتقا دهد که هنر فیلم‌سازی سودربرگ و توانایی او در بازی گرفتن در بهترین بازیگران اکشن نشان می‌دهد. علاوه‌ بر بازیگران اصلی این فیلم، کاترین زتا جونز به همراه ادی ایزارد نیز در نقش‌های مکمل فیلم بازی کرده‌اند و کمئوهایی از تافر گریس، رابی کولترین و بروس ویلیس «دوازده یار اوشن» را از حیث تعداد ستارگان رکورددار می‌کند.

    ۴. هفت دلاور (The Magnificent Seven)

    ۴. هفت دلاور (The Magnificent Seven)

    • کارگردان: جان استارگش
    • بازیگران: استیو مک کوئین، جیمز کابرن، الی والاک، چارلز برنسون
    • تاریخ انتشار: ۱۹۶۰
    • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰
    • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

    داستان «هفت دلاور» درباره‌ی هفت تیرانداز ماهر است که باهم متحد می‌شوند تا از یک روستا در مکزیک مقابل خلافکارانی که قصد غارت و نابودی آن را دارند دفاع کنند. یک وسترن کلاسیک گیرا و جذاب درباره‌ی ایمان و اتحاد. این فیلم نشان می‌دهد که وقتی گروهی با یکدیگر متحد شوند هیچ نیرویی یارای مقابله با قدرت جمعی آن‌ها را ندارد. یکی از دلایل موفقیت «هفت دلاور» این بود که برخی از بزرگترین استعدادهای بازیگری و سوپراستارهای آن دوران در یک فیلم دور هم جمع شده‌ بودند، ستاره‌هایی مانند یول برینر که به‌ خاطر حضور برجسته‌اش در فیلم‌هایی مانند «شاه و من» (The King and I) حسابی شناخته شده بود و یکی از نقش‌های اصلی این فیلم یعنی کریس آدامز، رهبر مرموز گروه را بر عهده داشت و همچنین استیو مک کوئین که قبلاً برای نقش‌هایش درفیلم‌های «توده» (The Blob) و «فرار بزرگ» (The Great Escape) به شهرت و محبوبیتی فوق‌العاده دست پیدا کرده‌ بود، با بازی در نقش تیرانداز ماهر «هفت دلاور» که وین تانر نام داشت به محبوبیت و شهرت بیشتری رسید.

    در کنار این ستارگان سینما، چارلز برانسون افسانه‌ای، که به کاریزمای خشن خود مشهور است، صلابت شخصیت و مهارت بالای بازیگری خود را در نقش برناردو اوریلیِ تفنگچی در این فیلم نشان داد و در کنار دیگر هم‌بازی‌های توانایش، جیمز کوبرن و رابرت وان، سطح بی‌نظیری از استعداد و موفقیت را برای این فیلم به ارمغان آورد، تا جایی‌که فیلم «هفت دلاور» به یک میراث ماندگار در میان فیلم‌های وسترن کلاسیک تاریخ سینمای جهان تبدیل شد.

    ۳. سریع و خشمگین ۶ (Fast & Furious 6)

    ۳. سریع و خشمگین ۶ (Fast & Furious 6)

    • کارگردان: جاستین لین
    • بازیگران: وین دیزل، پل واکر، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، دواین جانسون، جینا کارانو
    • تاریخ انتشار: ۲۰۱۳
    • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۱ از ۱۰۰
    • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

    ششمین قسمت از فرنچایز «سریع و خشمگین» درست مانند دیگر سری‌های این مجموعه نه‌ تنها تلاش کرده تا جمعی از بهترین بازیگران درجه‌ یک و ستاره‌های سینما را دور هم جمع کند، بلکه سوپراستارهای بیشتری را به گروه بازیگری این فیلم اضافه کرده‌ است تا قدرت نفوذ و جذابیت آن را افزایش دهد. حضور تعدادی از بهترین بازیگران اکشن مانند لوک ایوانز و جیسون استاتهام در فیلم «سریع و خشمگین ۶» که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، این قسمت از فیلم را هیجان‌انگیزتر از قسمت‌های قبلی آن کرد.

    این ستارگان، در کنار بازیگران همیشگی سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» مانند وین دیزل، گال گدوت، پل واکر، دواین جانسون، میشل رودریگز، تایریس گیبسون و لوداکریس گروه بی‌نظیری از بهترین بازیگران اکشن را تشکیل داده‌اند که موجب شده این سری فیلم‌ها حتی بعد از ششمین نسخه تکراری و خسته‌ کننده نشوند. جذابیت و موفقیت ادامه‌دار این فرنچایز به شدت محبوب بیشتر از هرچیز، به بازیگران بااستعداد و توانمند و صحنه‌های اکشن پیشرو آن وابسته است که تجربه‌ای سرشار از آدرنالین و هیجان را به بیننده هدیه می‌کند.

    ۲. بی مصرف ها ۳ (The Expendables 3)

    ۲. بی مصرف ها ۳ (The Expendables 3)

    • کارگردان: پاتریک هیوز
    • بازیگران: سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی، آرنولد شوارتزنگر، مل گیبسون، هریسون فورد
    • تاریخ انتشار: ۲۰۱۴
    • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۳۱ از ۱۰۰
    • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰

    مجموعه فیلم‌های «بی‌مصرف‌ها»، محصول جاه‌طلبی‌ ابرستاره‌ی سینمای اکشن یعنی سیلوستر استالونه است که با جمع‌آوری بهترین بازیگران اکشن ۴۰ سال گذشته‌ی سینمای هالیوود در یک مجموعه تلاش کرده است تا اکشنی پرزدوخورد و با اکتان بالا را ارائه دهد. در حال حاضر سه فیلم در این مجموعه وجود دارد و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هریک از آن‌ها شایستگی حضور در این لیست را داشتند.

    متاسفانه سومین قسمت از «بی‌مصرف‌ها» بدون حضور بروس ویلیس که در دو قسمت اول بازی شگفت‌انگیزی داشت ساخته شده است و همچنین ژان کلود ون دام و چاک نوریس که در قسمت دوم حضور داشتند و دنی ترژو که در قسمت اول عضو گروه بود دیگر در این قسمت حضور ندارند. اما خب این چیزی از جذابیت و زیبایی این قسمت کم نمی‌کند زیرا اسطوره‌هایی مانند هریسون فورد، وسلی اسنایپس، آنتونیو باندراس، کلسی گرامر، مل گیبسون و مبارز حرفه‌ای هنرهای رزمی ترکیبی، روندا روسی به فیلم اضافه شدند که تا حد زیادی جای آن‌ها را پر کردند. ترکیب این نام‌های جذاب با بازیگران همیشگی نقش‌های اصلی این فیلم یعنی استالونه، جیسون استاتهام، جت لی، آرنولد شوارتزنگر، تری کرو، و دولف لوندگرن، تکیب چشمگیر و بی‌نظیری از بهترین بازیگران اکشن را تشکیل داده که باعث موفقیت مداوم آن شده است.

    ۱. انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

    ۱. انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

    • کارگردان: برادران روسو
    • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، بری لارسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند
    • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
    • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۴ از ۱۰۰
    • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰

    فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نه‌ تنها پرستاره‌ترین فیلم از سری فیلم‌های مارول است، بلکه پرستاره‌ترین فیلم تاریخ سینمای هالیوود نیز به‌شمار می‌آید. این فیلم که به‌طور بی‌سابقه‌ای تمام شخصیت‌های شاخص و بازیگران بااستعداد جهان سینمایی مارول را دور هم جمع کرده بود، به عنوان نقطه‌ی اوج حماسی بیش از یک دهه داستانگویی پیوسته‌ی استودیوی مارول عمل می‌کند.

    این فیلم با هنرنمایی گروهی از بازیگران شناخته شده و برجسته‌ی هالیوود مانند رابرت داونی جونیور در نقش «مرد آهنی»، کریس ایوانز در نقش «کاپیتان آمریکا»، کریس همسورث در نقش «ثور»، اسکارلت جوهانسون در نقش «بیوه‌ی سیاه»، مارک روفالو در نقش «هالک»، جرمی رنر در نقش «هاوک آی» و ساموئل ال جکسون در نقش «نیک فیوری»، در کنار چادویک بوزمن در نقش «پلنگ سیاه»، بندیکت کامبربچ در نقش «دکتر استرنج»، تام هالند در نقش «مرد عنکبوتی»، بری لارسون در نقش «کاپیتان مارول»، الیزابت اولسن در نقش «واندا ماکسیموف» و شخصیت‌های اصلی فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) گروه بازیگری ویژه و منحصربه‌فردی را تشکیل داده است که با ارائه‌ی یک تجربه‌‌ی سینمایی فراموش نشدنی و فوق‌العاده‌ به مخاطب، جایگاه خود را به عنوان پرستاره‌ترین فیلم مارول تثبیت می‌کند.

    منبع: movieweb


    منبع: دیجی‌مگ