کارگردان نمایش «زاغ» گفت: این نمایش روایت آن چیزی است که ما از جایی که تاریخ نگاشته شده تا به امروز همواره با آن مواجه بوده‌ایم، تلاش برای تثبیت به هر قیمتی و مواجهه ما با جهان پیرامون بر اساس آنچه که می‌پنداریم درستی مطلق است.

چارسو پرس: میثم مظفری درباره نمایش «زاغ» که اجراهای خود را به‌زودی در تماشاخانه ملک آغاز می‌کند، بیان کرد: نمایش «زاغ» به نوعی روایت آن چیزی است که ما از جایی که تاریخ نگاشته شده تا به امروز همواره با آن مواجه بوده‌ایم، تلاش برای تثبیت به هر قیمتی و مواجهه ما با جهان پیرامون بر اساس آنچه که می‌پنداریم درستی مطلق است. نمایش زاغ فاقد جغرافیا و زمان مشخص است، از همین رو دارای درونمایه ابزورد است و در شیوه بیانی از گروتسک که نزدیکترین لحن به جهان امروز ماست بهره می‌گیرد.او افزود: به نظرم پس از دیدن اثر، مخاطب به ضرورت دیدن اجرای «زاغ» پی خواهد برد و خود را در جایی بر صحنه سیاه و سفید خواهد دید.

کارگردان نمایش ژیمناستیک تکه‌پاره‌ها، درباره سخت‌گیر شدن مخاطبین تئاتر؛ عنوان کرد: مخاطب تئاتر قطعاً سخت‌گیر تر شده، اما نمی‌توان به صورت قطع گفت منشا این سخت‌گیری در چه چیزی است. اتفاقات اقتصادی؟ سیاسی؟ هنری؟ یا… هرکدام از این‌ها می‌تواند سرنوشت متفاوتی را برای تئاتر رقم بزند، یکی ممکن است به اضمحلال بیانجامد و یکی به ارتقا، اما امیدوارم هرچه که هست موجبات رشد تئاتر را فراهم کند‌.
او درباره ساخت اثر در سالن‌های دولتی و خصوصی نیز بیان کرد: من تجربه فعالیت در هر دو مورد را دارم، هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند، جواب قطعی نمی‌توان داد که چه سالنی برای کار کردن بهتر است اما کار کردن در سالن‌های خصوصی مسیر سهل‌الوصول‌تری را طی می‌کنند. به طور کل اجرای تئاتر دارای چالش‌ها، مسائل و گاها مصائبی است که انتخاب بین سالن خصوصی یا دولتی شاید در آخرین دسته بندی دغدغه‌ها قرار گیرد.
میثم مظفری در پایان تاکید کرد: در پایان تنها آرزوی بهترین‌ها رو برای همه اهالی تئاتر چه علاقه‌مندان و چه فعالین این عرصه دارم و امیدوارم روزی فرا برسد که همه بی پرده بتوانیم با یکدیگر علایق و سلایق هنریمان را به اشتراک بگذاریم.
نمایش «زاغ» به نویسندگی و کارگردانی میثم مظفری و تهیه کنندگی سجاد افشاریان؛ از ۳۰ مرداد ماه، هرشب ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد رفت.

مخاطب تئاتر قطعاً سخت‌گیرتر شده است

مخاطب تئاتر قطعاً سخت‌گیرتر شده است

///.


منبع: خبرگزاری صبا