امیرحسین طائی از نوازندگان و خوانندگان حوزه موسیقی در تازه‌ترین فعالیت پژوهشی خود کتاب «کنسرتوهای مشهور ویولا» را در قالب یک اثر بین‌المللی منتشر کرد.

چارسو پرس: امیرحسین طائی نوازنده ویولا و خواننده موسیقی ایرانی، کتابی با عنوان «Famous Viola Concertos» به‌ معنای «کنسرتوهای مشهور ویولا» به بازار عرضه کرده است.

این کتاب یکی از معدود آثار در زمینه ساز ویولا از یک هنرمند ایرانی بوده که در بازار موسیقی جهانی منتشر شده است.

طائی در این کتاب به جمع‌آوری و ارائه چندین کنسرتوی برجسته برای ساز ویولا پرداخته است که از جمله این کنسرتوها می‌توان به «Concerto in E Minor, Oskar Reiding Viola Concerto» و «Friendrich Seitz » و دیگر آثار معتبر اشاره کرد که برای ساز ویولا از سطح مقدماتی تا متوسط بازنویسی و انتقال داده شده است.

طائی با اشاره به ضرورت انتشار این کتاب گفت: بعد از سال‌ها تدریس در زمینه ساز ویولا، کمبود کتابی برای ساز ویولا احساس می‌شد، به دلیل اینکه رپرتوارهایی که برای ساز ویولا در سطح بین‌المللی وجود دارد از سطوح متوسط به بالا و به صورت مجموعه و البته بدون طبقه بندی بوده و برای سطوح ابتدایی و متوسط تقریبا کنسرتویی در دسترس نیست تا علاقه‌مندان به صورت قدم به قدم سطح خودشان را ارتقا دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه را برای هنرجویانی که در زمینه ساز ویولا فعالیت می‌کنند تهیه تا به نوعی خدمتی در این زمینه کرده باشم.

وی افزود: این کتاب با کنسرتوهای ساده برای ویولن آغاز و برای ویولا توسط اینجانب بازنویسی، انتقال و بازنگری شده است. همچنین جلد دوم این اثر به صورت تخصصی برای نوازندگان متوسط تا ‌پیشرفته‌ای که خود را برای آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و ارکسترهای بین المللی آماده می‌کنند تنظیم شده است.

جلد اول کتاب از سطح مقدماتی تا متوسط طبقه‌بندی شده و در سایت‌های معتبر بین‌المللی موجود بوده و به زودی در ایران نیز منتشر می‌شود.