فیلم «سناریوی رویایی» نیکلاس کیج به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۳ انتخاب شد.

چارسو پرس: به نقل از ورایتی، فیلم کمدی کریستوفر بورگلی با عنوان «سناریوی رویایی» با بازی نیکلاس کیج، نوزدهمین جشنواره فیلم زوریخ را افتتاح می‌کند.

این فیلم که اولین نمایش اروپایی خود را با این جشنواره تجربه می‌کند درباره مردی بازنده به نام پل متیوز (با بازی کیج) است. او استاد دانشگاهی دمدمی مزاج است که هرگز در کارش موفق نبوده اما پس از ظاهر شدن در یک برنامه تلویزیونی یک شبه به یک سلبریتی بدل می‌شود و وقتی متوجه می‌شود میلیون‌ها نفر ناگهان او را در رویاهای خود می‌بینند، همه زندگی‌اش عوض می‌شود. اما زمانی که حضورهای شبانه وی تبدیل به یک کابوس می‌شود، پل مجبور می‌شود تا راه دیگری را دنبال کند.

بورگلی کارگردان ۳۸ ساله نروژی که سال پیش با فیلم «بیمار خودم» با نقدهای مثبت روبرو شد، در کنار آلن برست رئیس شورای فدرال سوییس و کورین ماوش شهردار زوریخ، در اولین نمایش فیلمش حضور خواهد داشت.

کریستین یونگن مدیر هنری جشنواره از اینکه جشنواره امسال را با یک کمدی به‌روز درباره جنون روزمره فرهنگ سلبریتی افتتاح می‌کنند ابراز خرسندی کرد و افزود: فرهنگ تحریم اغلب به دنبال این پدیده می‌آید و به همین دلیل این فیلم واقعا نبض روزگار امروز و بسیار هم خنده‌دار است و نیکلاس کیج یکی از بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود را در نقش پروفسور فیلم ارائه می‌کند و تماشای او واقعاً لذت‌بخش است.

در تصویری که از فیلم منتشر شده کیج با گریمی متفاوت و سری تاس دیده می‌شود که پشت سرش ماشینی پارک شده که با اسپری صورتی رویش نوشته شده: بازنده.

مایکل سرا، تیم میدوز، جولیانا نیکلسون و کیت برلانت دیگر بازیگران فیلم هستند و فیلم که کمپانی A۲۴ از تولیدکنندگانش است، در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو هم حضور دارد.

نوزدهمین جشنواره فیلم زوریخ از ۲۸ سپتامبر تا ۸ اکتبر (۶ تا ۱۶ مهر) برگزار می‌شود.

پیشتر اعلام شده بود دایان کروگر بازیگر آلمانی که سال ۲۰۱۷ برای فیلم «محوشدگی» فاتح آکین جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را از آنِ خود کرد، امسال با دریافت جایزه «چشم طلای» زوریخ تجلیل می‌شود.