فیلم سینمایی «لیث» با روایتی از مقابله‌ها با تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

چارسو پرس: محمدرضا شرف‌الدین -تهیه‌کننده- که مدتی قبل پروانه ساخت این فیلم را از سازمان سینمایی گرفته است گفت: پیش‌تر پروانه ساخت فیلمی را گرفته بودم که به تازگی با تغییر اسم آن به «لیث» مجوزش تمدید شده و در تلاش هستیم تا با فراهم شدن شرایط فیلم را جلوی دوربین ببریم.

او با اشاره به بودجه زیادی که فیلمش نیاز دارد، افزود: با توجه به اینکه موضوع فیلم به نیروی انتظامی ارتباط دارد، در تلاش برای هماهنگی با آن‌ها هستیم. همچنین تامین بودجه و حضور سرمایه‌گذار را هم دنبال می‌کنیم تا بعد از آن بتوان کار را پیش برد.

به گفته شرف‌الدین داستان فیلم «لیث» در منطقه سیستان‌وبلوچستان می‌گذرد و اسم قهرمان فیلم هم «لیث» است که قصه‌ای را درباره مقابله‌ی نیروی انتظامی با تروریست‌ها روایت می‌کند.

شرف‌الدین که سال‌ها تجربه و مسئولیت جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی همچون «مزرعه پدری»، «عقرب»، «گروگان» و «قافله» را برعهده داشته، تهیه‌کننده فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی نیز بوده که پس از گذشت حدود ۱۲ سال هنوز به اکران عمومی درنیامده است. قرار بود این فیلم همزمان با چهاردهم خرداد امسال اکران شود ولی به دلیل فراهم نبودن شرایط به زمانی دیگر موکول شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا