داود فتحعلی‌بیگی می‌گوید فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با توجه به سیاست‌های فعلی اداره‌کل هنرهای نمایشی و کانون نمایش‌های آیینی و سنتی شکل گرفته است.

 

سایت خبری تئاتر: داود فتحعلی بیگی، از معرفی دبیر هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
فتحعلی‌بیگی، در رابطه با انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، قبل از انتخاب و معرفی دبیر آن گفت: «اهداف جشنواره از 16 دوره قبل تعیین شده است. من تنها فردی هستم که در تمام این دوره‌ها حضور و با آن همکاری داشته‌ام. با توجه به مشخص بودن اهداف این جشنواره، اگر دبیری خارج از کانون نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی شود، حضورش هیچ مغایرتی با این روند نخواهد داشت.»
مدیر کانون تعزیه و نمایش‌های آیینی و  سنتی با تاکید بر این‌که دبیر جشنواره هفدهم به زودی معرفی خواهد شد، ادامه داد: «از سوی دیگر، کانون نمایش‌های آیینی سنتی یکی از متولیان برگزاری این رویداد هنری است و تا انتخاب دبیر، کارهای جشنواره از سوی کانون پیگیری و انجام می‌شود. آن‌چه در فراخوان هم مطرح شده، با توجه به سیاست‌های فعلی کانون نمایش‌های آیینی و سنتی و اداره‌کل هنرهای نمایشی شکل گرفته است.»
داود فتحعلی‌بیگی، مهم‌ترین هدف این جشنواره را اشاعه نمایش‌های آیینی و سنتی دانست و توضیح داد: «این جشنواره همیشه از رویکرد پژوهشی برخوردار بوده است، اما باید دید در ادامه این مسیر چه نمونه‌های تازه‌ای از نمایش‌های آیینی و سنتی را می‌توانیم از طریق جشنواره معرفی کنیم. یکی از تفاوت‌های مهم این دوره آنست که بخش رقابتی را برای نمایش‌هایی که به شکل کاملاً وفادارانه از شیوه‌های آیینی و سنتی پیروی می‌کنند، راه اندازی کرده‌ایم.»
او در پایان خاطر نشان کرد: «در این دوره، بر اساس ارتباطاتی که داریم و فراهم شدن شرایط لازم، از سه گروه خوب خارجی دعوت به عمل می‌آوریم. همان‌گونه که پیش از این گفتم، ترجیح ما حفظ و گسترش همه نمایش‌های آئینی و سنتی است.»

اخبار مرتبط:

کاریکاتور هفته/ مرگ

گزارش تصویری نمایش «دربسته» کارگردان: مریم امینی

رحمت امینی: وضعیت تئاتر در کل خوب نیست

اظهارات معتمدآریا و فردوسی‌پور در یک نشست فوتبالی

چه نمایش هایی در تهران روی صحنه است؟

جشن ٥٠ سالگى دانشكده سينما تئاتر برگزار شد.

بهرام ریحانی آرام گرفت

تئاتر «آنسفالیت» در تماشاخانه استاد انتظامی آغاز شد

ایرج راد: قطع بیمه طلایی روند درمان هنرمندان تئاتر را متوقف کرده است