نسخه اصلی «ناپلئون» با طول زمانی ۱۵۸ دقیقه‌ای برای اکران عمومی آماده می‌شود که برای خودش، یک زمان طولانی به شمار می‌رود اما نسخه کارگردان (دایرکتر کات) این فیلم با زمان حیرت‌انگیز بیش از چهار ساعت تدوین شده است.

چارسو پرس: ریدلی اسکات یک نسخه ۲۷۰ دقیقه‌ای از فیلم «ناپلئون» را هم آماده نمایش می‌کند که به گفته خودش نسخه موردنظر فیلمساز است.
منتقدان سینمایی این نوع نسخه را به عنوان نسخه کارگردان یا همان دایرکتر کات معرفی می کنند.
نسخه طولانی‌تر ناپلئون توجه بسیار بیشتری به کاراکتر ژوزفین همسر ناپلئون بناپارت دارد که در تاریخ به عنوان زنی مرموز شناخته شده است.
در این نسخه، زندگی این شخصیت مقتدر و مرموز تاریخی شکافته شده و داستان زندگی اش قبل از آشنایی با امپراتور فرانسه و ازدواج با او، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
این نکته باید برای ونسا کربای بازیگر نقش ژوزفین بسیار خوشحال کننده باشد، هر چند که اسکات گفته نمی‌داند نسخه مورد نظرش را باید چگونه و کجا به نمایش بگذارد!
به گفته فیلمساز: «این داستانی شگفت انگیز، فانتزی و برجسته است و خوشحالم که آن را تعریف می‌کنم.»
دلیل حذف این بخش‌ها از نسخه ۱۵۸ دقیقه‌ای برای این است که داستان این نسخه اختصاص به کاراکتر ناپلئون دارد و اضافه شدن داستان زندگی ژوزفین می‌تواند توجه تماشاگر از اصل داستان را منحرف کند.
توجه ویژه اسکات به کاراکتر ژوزفین و اختصاص زمان بسیار زیادی از داستان فیلم به او، با تعجب اهل فن و منتقدان همراه بوده است.
تعجب آنها از این روست که اسکات معمولا درفیلم‌هایش اهمیت چندانی به کاراکترهای مونث نداده و آنها در کنار کاراکتر مذکر ماجراست که معنی و مفهوم پیدا می کنند.
نسخه تازه سینمایی ناپلئون ریدلی اسکات برای ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ راهی پرده سینماهای جهان خواهد شد و فعلا زمان نمایش و پخش نسخه ۲۷۰ دقیقه‌ای مشخص نیست.
این در حالی است که علاقمندان به کارهای اسکات این پرسش را مطرح کرده اند که آیا او نسخه طولانی تر فیلم را نیز تدوین کرده یا فقط مقداری راش فیلمبرداری شده در اختیار دارد که هنوز سر هم نشده‌اند؟
خود فیلمساز هنوز در این رابطه توضیحی نداده و تهیه کنندگان فیلم هم سکوت را بر هر چیز دیگری ترجیح داده‌اند.
واکین فونیکس که در کار تازه اسکات نقش ناپلئون بناپارت را بازی می کند، در سال ۲۰۰۰ هم با «گلادیاتور» فیلمساز همکاری داشت.
او در این درام تاریخی اسکار گرفته در نقش مکمل ظاهر شد و امپراطور کومودوس را به تصویر کشید که با کاراکتر راسل کروبازیگر اصلی فیلم در تضاد و جنگ بود.