«اپرای سعدی» اول اردیبهشت‌ماه همزمان با بزرگداشت سعدی در شیراز روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: کارگردان این نمایش عروسکی گفت: پس از آنکه امکان اجرای نمایش عروسکی «اپرای سعدی» در جشنواره تئاتر فجر و نیز موسیقی فراهم نشد، قصد داریم اول اردیبهشت‌ماه در بزرگداشت سعدی این کار را اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به موضوع نمایش، طبیعی است بهترین مکان برای اجرا شیراز باشد و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم اجرای اول «اپرای سعدی» را در تالار حافظ شیراز روی صحنه ببریم.

او با اشاره به اینکه «اپرای سعدی» به مدت پنج روز در شیراز اجرا خواهد شد، افزود: سپس این نمایش عروسکی در تالار فردوسی تهران روی صحنه خواهد رفت.

این کارگردان همچنین یادآور شد: تمام مراحل ساخت عروسک برای «اپرای سعدی» به پایان رسیده و اکنون گروه در حال تمرین است.

 برخی عوامل تولیدکننده نمایش عروسکی «اپرای سعدی» با طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی نور، نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور عبارتند از: آهنگساز: امیر بهزاد، خواننده‌ها: محمد معتمدی، استاد اسحاق انور، علی زندوکیل، سحر محمدی، روشنک کی‌منش و مهراد ناصحی، تنظیم‌ برای کُر: بابک نصیری‌خواه، طراح عروسک: علی پاک‌دست و مریم اقبالی، دستیار کارگردان: مونا کیانی‌فر، گروه مجسمه‌ساز: نگار نادری‌پور، آرمین پورفهیمی و قاسم رحمتی و تمام گروه تئاتر عروسکی «آران».

غریب‌پور درباره برنامه‌های آینده گروه تئاتر عروسکی «آران» نیز گفت: بنیاد رودکی در تلاش است تا برای این گروه یک تور اروپایی در سال 94 برنامه‌ریزی کند که البته اجرای «اپرای مولوی» در آمریکا پیش‌بینی شده اما زمان دقیق آن مشخص نیست. ضمن اینکه «اپرای سعدی» هم در چند کشور اروپایی اجرا خواهد شد که در آینده جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط:

اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول جشنواره تئاتر دانشگاهی

پس از 5 سال ساخت و تعمیر اداره تئاتر آغاز می‌شود

«تک سرباز» در خانه نمایش روی صحنه می رود

اجرای تئاتر «آخرین نامه» تمدید شد

برندگان نخستین جشنواره پانتومیم کانون ناشنوایان معرفی شدند

نمایش «تیستوی سبزانگشتی» میزبان هنرمندان می شود

«آنسفالیت» اسبی در دنیای سورئال

تئاتر «خشم شدید فیلیپ هوتس» تمدید شد

نقد و بررسی نمایش«مرحوم» در باشگاه تئاتر تهران

ترکیب بازیگران نمایش محمد رحمانیان تغییر کرد

گزارش تصویری نمایش «سیستم گرون هلم» کارگردان: علیرضا کوشک جلالى