با وجود این که تابستان امسال گفته شد آلفونسو کوارون قرار است فیلم بعدی خود «جین» را در فصل پاییز فیلمبرداری کند، اعتصاب بازیگران سرنوشت این فیلم را نامعلوم ساخته است.

چارسو پرس: به نقل از ورلد آف ریل، ساخت فیلم «جین» توسط آلفونسو کوارون و با حضور شارلیز ترون هنوز با شدت و حدت منتظر پایان یافتن اعتصاب بازیگران است و امید دارد تا تولید آن را در نوامبر و اگر نشد، به محض پایان اعتصاب آغاز کند.

فیلمبرداری این فیلم که در لس‌آنجلس آغاز خواهد شد از حضور شارلیز ترون بهره می‌گیرد.

«جین» اولین فیلم بلند کوارون پس از «روما» است که سال ۲۰۱۸ ساخته شد. این فیلم بر اساس زندگی شخصی فیلیپ کی دیک نویسنده داستان‌های علمی تخیلی ساخته می‌شود و رابطه تخیلی این نویسنده را با خواهر دوقلویش (جین) که ۶ هفته پس از تولد درگذشت، تصویر می‌کند.

در خلاصه رسمی فیلم آمده است: «جین» یک داستان تکان‌دهنده و پرتعلیق با طنزی تیره درباره رابطه منحصر به فرد یک زن با دوقلوی درخشانش، فیلیپ کی دیک، رمان‌نویس مشهور است. او تلاش می‌کند برادرش را از مخمصه‌های واقعی و خیالی نجات دهد و به این ترتیب عمیق و عمیق‌تر در دنیای شگفت‌انگیز او حضور پیدا می‌کند.

کوارون کارگردان فیلم‌هایی چون «روما»، «جاذبه» و «فرزندان انسان» سریال «سلب مسئولیت» اپل را مدتی است تمام کرده و حالا قرار است روی صندلی کارگردانی «جین» بنشیند.

شارلیز ترون و آلفونسو کوارون تهیه‌کنندگان این پروژه هستند و گفته می‌شود بازیگر نقش اصلی نیز ترون خواهد بود.

فیلمنامه این فیلم توسط ایسا هکت، دختر نویسنده نوشته است. وی می‌گوید این اتفاق که در نوزادی برای پدرش رخ داد شاید مهم‌ترین اتفاق در زندگی فیلیپ کی دیک باشد؛ به همین دلیل وی فیلمنامه را از زاویه دید جین نوشته است.

اکنون ۴ دهه پس از درگذشت دیک، زندگی این نویسنده مشهور ژانر علمی-تخیلی و خالق رمان‌هایی ‌چون «پوینده تاریک» و «گزارش اقلیت» در مرکز توجه قرار گرفته است.

«آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» از جمله داستان‌های وی است که با اقتباس از آن «بلید رانر» در سال ۱۹۸۲ ساخته شد. «عمده‌فروشی خاطرات درخواستی» هم در فیلم «یادآوری کامل» با شرکت آرنولد شوارتزنگر در سال ۱۹۹۰ اقتباس شد و «پوینده تاریک» هم مبنای فیلمی به همین نام در سال ۲۰۰۶ قرار گرفت. برمبنای «گزارش اقلیت» نیز با حضور تام کروز فیلمی به همین نام ساخته شد.

آینده‌ای که فیلیپ کی. دیک در داستان‌های خود پیش‌بینی کرده بود بیشتر از دیگر نویسندگان رنگ حقیقت گرفتند. او در داستان‌های خود گسترش اینترنت، واقعیت مجازی، نرم‌افزارهای تشخیص چهره، خودروهای خودران و چاپ سه‌بعدی را پیش‌بینی کرده بود.