درام ترکی «زخم تردید» ساخته سلمان نکار برنده جایزه مسابقه فیلم بلند نوزدهمین جشنواره فیلم زوریخ شد.

چارسو پرس: به نقل از اسکرین، فیلم سینمایی «زخم تردید» که ماه گذشته در بخش افق‌های جشنواره ونیز به نمایش درآمد، داستان یک وکیل زن ترک را روایت می‌کند که هم با یک پرونده قتل و هم با مسائل شخصی خود مواجه هست. 

این جشنواره سوئیسی جایزه بخش مسابقه فوکوس را که ویژه فیلم‌هایی از سوئیس، آلمان و اتریش است را به مستند «دروازه هالیوود» ساخته «ابراهیم نشاط» از افغانستان اعطا کرد. این فیلم که نخستین بار در بخش خارج از رقابت در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، پرتره‌ای از رئیس فرمانده نیروی هوایی طالبان و یک ستوان طالبان است که نشان می‌دهد چگونه طالبان رژیم خود را در کشور مستقر کردند.

جایزه بخش مسابقه فیلم مستند نیز به مستند جنگ اوکراین به کارگردانی «ماچیک هامالا» با عنوان «در نمای عقب» رسیدکه اولین بار در ماه ژوئن در جشنواره مستند شفیلد  نمایش داده شده بود. 

هر یک از برندگان بخش‌های اصلی جشنواره زوریخ جایزه نقدی 20 هزار فرانک سوئیس را دریافت کردند. 

کریستین یونگن، مدیر هنری جشنواره زوریخ گفت: «هدف از رقابت در جشنواره زوریخ، کشف استعدادهای جدید کارگردانی و معرفی آثار آنها به مخاطبان گسترده تر است. تیم برنامه‌گذارکننده جشنواره از فهرست برندگان خوشنود است که شامل فیلم‌هایی می‌شود که بینشی از واقعیت‌های خشن در افغانستان، ترکیه و اوکراین ارائه می‌دهند. ما مطمئن هستیم که این فیلم‌ها آینده بین‌المللی بسیار درخشانی دارند».