کن لوچ و ایتن هاوک با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در جشنواره فیلم استکهلم ۲۰۲۳ تجلیل می‌شوند.

چارسو پرس: به نقل از اسکرین، جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم از کن لوچ با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری، ایتن هاوک با اهدای جایزه دستاورد و کاترین بریلات با اهدای جایزه ویژنری تجلیل می‌کند.

این جشنواره امسال فیلم «بیچارگان» یورگوس لانتیموس را که برنده جایزه شیر طلایی ونیز شد، به عنوان فیلم افتتاحیه خود برگزیده است.

امسال در مجموع در این جشنواره ۱۳۰ فیلم از ۵۰ کشور به نمایش درمی‌آید و تمرکز این جشنواره سینمای کشور بریتانیاست و فیلم‌هایی از سینمای این کشور در فهرست نمایش جای دارند که «همه ما غریبه‌ها» از اندرو هیگ از جمله آنهاست.

از دیگر انتخاب‌های قابل توجه در این رویداد می‌توان به «سناریوی رویایی» نوشته کریستوفر بورگلی، «بزهکاران» اثر رودریگو مورن، «دارندگان» اثر الکساندر پین، «من کاپیتان» اثر متئو گارونه، «جامعه برف» اثر جی‌ای بایونا و «۲۰ روز در ماریوپول» اثر مستیسلاو چرنوف اشاره کرد.

از سوی دیگر این جشنواره اولین نمایش اروپایی سریال کمدی «نفرین» از A۲۴ با بازی اما استون، ناتان فیلدر و بنی سفدی را میزبانی می‌کند.

نشست‌های جشنواره بر هوش مصنوعی و خلاقیت متمرکز خواهد بود. سرقت محتوا؛ آینده استریمرها و برگزاری مسترکلاسی با دیوید اف سندبرگ سازنده «شزم!»، بررسی فیلم «حمام خون استکهلم» با کارگردان میکائیل هافستروم و تهیه کننده‌اش هلنا دانیلسون، برگزاری کارگاه فیلمبرداری با نیکون و نگاهی به آینده سینمای سوئد از دیگر موضوع‌های این نشست‌هاست.

این جشنواره از ۸ تا ۱۹ نوامبر (۱۷ تا ۲۸ آبان) برگزار می‌شود.